'Kansen pakken door doelgerichte keuzes'


01 maart 2016 , Federatie

Kansen pakken door doelgerichte keuzes

Door te doen waar een onderneming echt goed in is, schieten kwaliteit en service omhoog, en daarmee klanttevredenheid en klantbehoud, met gunstige gevolgen voor het bedrijfsresultaat. Dat stelt Cor van Eijk, voorzitter van FOCWA Specialisten, in de openingscolumn van het nieuwe FOCWA magazine
Carrosserie.

Specialiseren dus, want "als je iets echt goed doet in een bepaalde branche zul je ruimte en een eigen plek in de markt krijgen". Van Eijk roept ondernemers vervolgens wel op hun goede ideeen te delen, want daar wordt het alleen maar beter van.

Op de cover van het magazine prijkt de nieuwe directeur van de Vereniging FOCWA Schadeherstel, Femke Teeling. Zij werd voorgesteld tijdens het FOCWA-congres van 17 februari jl. In het magazine een uitgebreid verslag hiervan.

Carrosseriebouwers worden erop gewezen dat de overheid subsidie verleent aan de investering in sturende assen. Deze hebben immers enkele duurzame voordelen. Ze geven het voertuig niet alleen een kortere draaicirkel, maar leiden ook tot verminderde bandenslijtage en daarmee een lager
brandstofverbruik.

Specialisten kunnen hun hart ophalen aan een verslag van de InterClassics in Maastricht, alwaar de Dutch Car Restorers hun visitekaartje afgaven: Ben Kolvenbach, Koos Tiggelaar en Tony de Bruijn deelden hun restauratiekennis met andere liefhebbers van klassieke auto's.

Dit alles en meer in FOCWA magazine Carrosserie nummer 2 van 2016, dat donderdag 3 maart verschijnt.