Jumbo koopt La Place


Twee foodmerken versterken elkaar

Jumbo Groep Holding BV is verheugd te kunnen bevestigen dat het met de curatoren van La Place BV tot overeenstemming is gekomen over de acquisitie van La Place. Jumbo zal alle activa, de serviceorganisatie en de stand alone vestigingen van La Place overnemen en deze onder het La Place merk
gaan exploiteren. Jumbo is nog in gesprek met de curatoren over een mogelijke doorstart van de exploitatie van de La Place vestigingen in de V&D warenhuizen.

Volgens Frits van Eerd, CEO van Jumbo Groep Holding, is La Place een geweldige aanwinst voor het Jumbo concern: "La Place sluit naadloos aan bij onze ambitie om onze klanten het allerbeste op het gebied van food te bieden en hun verwachtingen daarmee te overtreffen. Wij hebben veel bewondering
en respect voor de La Place formule, de organisatie en haar medewerkers. Wij delen dezelfde passie voor lekker, vers en gezond eten en voor onze klanten. Jumbo en La Place zijn beide sterke merken en kunnen samen de markt van food verder gaan veroveren."

Bart van den Nieuwenhof, managing director van La Place, is verheugd over de overname door Jumbo. "Een betere uitkomst en mooier perspectief hadden wij niet durven dromen. Jumbo en La Place zijn zeer complementair aan elkaar en zullen elkaar echt gaan versterken. Na tijden van onzekerheid kijk
ik nu vol vertrouwen naar onze gezamenlijke toekomst."

Jumbo is voornemens veruit de meeste stand alone vestigingen van La Place (La Place Restaurants, Food, Cafes, Express en Eventcatering) onder het La Place merk te blijven exploiteren. Naar verwachting zullen 5 tot 10 vestigingen na de overname niet worden gecontinueerd.

Het Jumbo concern heeft de ambitie om La Place en Jumbo wederzijds met elkaar te versterken, waarbij wordt gekeken naar uitwisseling van modules, producten en concepten voor de klant. Van Eerd ziet veel synergievoordelen in de combinatie La Place en Jumbo: "De traditionele scheiding tussen
supermarkten en foodhoreca is aan het verdwijnen. Onze klanten willen zelf bepalen waar, wanneer en wat ze eten. Nieuwe convenience ontwikkelingen zoals `eat it or take it' concepten, maar ook e-commerce, bieden tal van mogelijkheden om hier nog beter op in te spelen. Hoewel het nog te vroeg
is om hier concreet in te zijn, is het voor ons duidelijk dat hier heel veel kansen liggen", aldus Van Eerd.

Beide formules blijven naast elkaar bestaan en zullen vanuit twee eigen organisaties worden aangestuurd onder leiding van de Raad van Bestuur van Jumbo Groep Holding BV. De Centrale Ondernemingsraad en de vakorganisaties zijn geinformeerd en de overname wordt gemeld bij de Autoriteit Consument
en Markt.