Heerenveen aangesloten op MijnOverheid


Heerenveen aangesloten op MijnOverheid

>26 januari 2016

De Gemeente Heerenveen is vanaf nu officieel aangesloten op de Berichtenbox van MijnOverheid.

De Berichtenbox is een persoonlijke brievenbus. Steeds meer overheidsinstanties sluiten zich aan bij de Berichtenbox, waardoor Nederlanders op een plek berichten kunnen ontvangen van allerlei overheidsinstellingen. Inwoners van Heerenveen kunnen naast post van de gemeente ook post van andere
overheidsinstanties zoals de Belastingdienst, RDW, SVB, en UWV digitaal ontvangen. Denk dan aan berichten over toeslagen, kinderbijslag of het verlopen van een paspoort of APK.

Aanslagen digitaal

De gemeente Heerenveen plaatst voortaan de berichten over uw gemeentelijke aanslagen in de berichtenbox van MijnOverheid. U was gewend de aanslagen voor gemeentelijke belastingen zoals de OZB, rioolheffing, afvalstoffenheffing en diftar op papier te ontvangen. Vanaf nu kunt u uw belastingzaken
alleen nog maar digitaal doen tenzij u aangeeft dit anders te willen.



Sluit u aan!

Om uw aanslagen digitaal te kunnen inzien dient u aangesloten zijn bij MijnOverheid. Deze aansluiting kunt u eenvoudig regelen op de website van MijnOverheid. Als u uw account heeft geactiveerd ontvangt u voortaan een e-mail als er een bericht van de gemeente voor u klaar staat in de
berichtenbox van MijnOverheid.



Digitale Overheid 2017

De aansluiting op de Berichtenbox past bij de Digitale Overheid 2017. De doelstelling van de Rijksoverheid is dat bedrijven en burgers uiterlijk in 2017 zaken die ze met de overheid doen digitaal kunnen afhandelen.



Belastingplichtigen die nog zijn aangesloten bij Mijnoverheid ontvangen een brief met daarin een gebruiksaanwijzing. Eenvoudig aansluiten in vier stappen.



Toch liever een papieren aanslag ontvangen?

Neem daarvoor contact op met het Klant Contact Centrum, tel. 14 0513.