Nomi Co-Packing BV winnaar 2016 in Co-packingbranche


Nationale Business Succes Award 2016: iedere zondag op RTL7 om 14:00 uur

Rotterdam, 20160126 -- Nomi Co-Packing BV is door de Nationale Business Succes Award uitgeroepen tot branchewinnaar 2016 in de Co-packingbranche. Zij heeft zich volgens de Nominatiecommissie ontwikkeld tot een toonaangevende onderneming, met een zeer sterke positionering en een uitstekende reputatie. ‘Nomi Co-Packing BV weet haar brede kennis van verpakkingstechnieken uitstekend te combineren met een klant- en servicegerichte aanpak, waardoor zij zeer hoog scoort op klanttevredenheid.’

NOMI Co-Packing BV opereert in de markt van Fast Moving Consumer Goods en is met ruim 25 jaar ervaring één van de meest professionele en vooraanstaande contractverpakkers in de Benelux. De onderneming biedt een zeer breed scala aan verpakkingsmogelijkheden, zowel voor de food- als de non-foodsector. Tot het assortiment behoren diverse ‘moderne’ verpakkingen, zoals stand-up-pouches, flowwraps, quadroseal- en doystyle-bags, maar ook de traditionele kartonnen verpakkingen. Nomi Co-Packing BV is opgericht in 1993, maar vindt haar oorsprong al in 1986. Zij is gevestigd in Etten-Leur, heeft circa 60 medewerkers in vaste dienst (met nog eens 60 medewerkers extra als flexibele schil) en is in heel Nederland actief.

De Nominatiecommissie van het Nationale Business Succes Award Instituut ziet in Nomi Co-Packing BV een stabiele, vooruitstrevende organisatie die naar verwachting in de toekomst nog veel successen kan behalen. ‘Innovatie is het sleutelwoord bij Nomi Co-Packing, want zij is continu doende om de kwaliteit van haar producten verder te verbeteren en diensten aan te bieden die goed doordacht zijn en uitstekend zijn afgestemd op de wensen van de klant. Nomi  is in dat opzicht een flexibele, betrouwbare partner voor haar klanten, die met hen meedenkt en probeert in alle gevallen de beste oplossing te bewerkstelligen.’

Totale ontzorging

Als dienstverlener en topspeler in de sector is Nomi in staat opdrachtgevers volledig te ontzorgen. Zo is circa twee jaar geleden de joint venture tot stand gekomen met een bevriende onderneming, Nabuurs BV, die zich bezighoudt met warehousing en transport. Dit, in combinatie met verpakken, biedt opdrachtgevers weer extra mogelijkheden tot one-stop shopping. ‘Zowel Nomi als Nabuurs blijven hun eigen expertise en core business uitvoeren; de samenwerking is puur gericht op het deel waar klanten extra mee geholpen zijn. Met als effect kortere levertijden, een hogere efficiency, een lagere CO2-footprint en een betere beheersbaarheid. Geen wonder dat A-merk fabrikanten als Haribo, Nestlé en Mondelez gebruikmaken van de kennis en kunde van Nomi’, stelt Robert Zwaan, hoofd van de dagelijkse Nominatiecommissie.

Verdere samenwerking in het teken van totale ontzorging zal in de toekomst een grote rol spelen. Toekomstige overnames worden dan ook niet uitgesloten en verdere specialisaties kunnen hierbij een overweging zijn. De grote verscheidenheid aan opdrachtgevers geeft een stabiele basis voor de toekomst. ‘Gedrevenheid, durf om te investeren, klantgerichtheid, altijd tot oplossingen komen en operational excellence maken Nomi tot een waardevolle partner voor haar opdrachtgevers. En zeer zeker tot een winnaar!’, aldus de Nominatiecommissie.

Meer informatie: www.nomi.nl

Over het Nationale Business Succes Award Instituut

Het Nationale Business Succes Award Instituut nomineert sinds 2011 jaarlijks de beste bedrijven van Nederland in specifieke branches op basis van strenge selectiecriteria. Een Succes Award wordt op basis van onderzoek toegekend aan ondernemingen die excellente resultaten hebben bereikt in hun branche en een lichtend voorbeeld zijn van succesvol ondernemen. De Nationale Business Succes Award is de eerste en de enige jaarlijkse ondernemersprijs van Nederland, met een eigen televisieprogramma en een hoofdprijs van 100.000 euro.

De missie van het Nationale Business Succes Award Instituut is tweeledig: het delen van actuele innovaties en kennis over de succesfactoren van ondernemingen in Nederland via (crossmediale) aandacht, en het versterken van het succes, de merkbekendheid en de company pride van de genomineerde ondernemingen via deze ondernemersprijs en het platform van de Nationale Business Succes Award.

De huidige editie van Nationale Business Succes Award (2016), inclusief het aanverwante tv-programma De Succesfactor, is gestart in februari en wekelijks tot einde 2016 te volgen op RTL 7, zondags om 14:00 uur.