Salesforce helpt retailers om slim zaken te doen
20 January 2016
Nieuwe diensten zorgen voor een digitale transformatie en de mogelijkheid om slimme customer journeys op te zetten en te managen
Amsterdam, 20 januari 2016 - Salesforce [NYSE: CRM] lanceert twee nieuwe services speciaal voor retailers die met Salesforce Marketing Cloud werken: Salesforce Strategic Framework for Retail Customer Journeys en Strategic Retail Professional Services. Deze diensten helpen retailers om slimme
customer journeys in te plannen en efficient te managen.
Uit een onderzoek van Accenture blijkt dat retailers die hun klanten gepersonaliseerd benaderen, zowel digitaal als in een fysieke winkel, beter presteren dan andere ondernemers.[1] Daarnaast toont het Connected Shoppers Report van Salesforce aan dat 24 procent van het winkelend publiek graag
wil dat een retailer met locatie-technologieen achterhaalt wie ze zijn, zodra ze de winkel inlopen. Bijna de helft van de ondervraagden (49 procent) is bereid om data en sociale media-profielen te delen om zo een betere service te krijgen. Voor retailers die hier slim op inspelen, biedt dit
een mooie kans om een goede relatie met de klant op te bouwen en groei te realiseren.
Slim en effectief
De Salesforce Marketing Cloud is een digitale marketing-hub waarmee marketeers op een eenvoudige manier 1-op-1 customer journeys in verschillende kanalen kunnen inplannen, personaliseren en optimaliseren. De Marketing Cloud brengt alle zaken die belangrijk zijn voor een marketeer samen: een
compleet overzicht van de klant, content, personalisatiemogelijkheden en digitale marketingkanalen (e-mail, mobile, web, apps, sociale media en advertising). Door gebruik te maken van geautomatiseerde journeys en data te verzamelen voor toekomstige campagnes, gaan retailers slimmer met hun
klanten om en kunnen ze voorspellen hoe groot de kans is dat een klant een bepaalde actie onderneemt.
Nieuwe diensten
De nieuwe Marketing Cloud-services speciaal voor retailers zijn:
* Salesforce Strategic Framework for Retail Customer Journeys: dit framework helpt retailers hun customer journeys in te richten en digitale programma's efficient uit te voeren. Door zorgvuldig opgezette interviews en workshops, helpt het Strategic Framework om retailers hun digitale doelen
te bepalen, bestaande programma's te herzien en kansen om de omzet te verhogen te signaleren. De middelen die Salesforce hiervoor gebruikt zijn onder andere path-to-value analyses, templates voor mail en mobiele marketingcontent en gepersonaliseerde best practices. Daarnaast zijn er aparte
toolkits beschikbaar voor specifieke vakgebieden in de retailbranche, zoals inrichting, kleding en supermarken.
* Salesforce Strategic Retail Professional Services: als retailers eenmaal het Strategic Framework hebben doorlopen, kunnen ze gebruik maken van de expertise van retail-professionals binnen Salesforce . Met de hulp van deze professionals kunnen retailers hun eigen digitale
marketingprogramma's op te zetten en efficient hun customer journeys
[1] Accenture, Accenture Seamless Retail Study, 25 april 2013
##
Over Salesforce
Salesforce (NYSE: CRM) levert cloud computing-oplossingen en biedt - in abonnementsvorm - een geintegreerd online platform voor relatiebeheer, verkoop, service en marketing. Meer dan 100.000 bedrijven wereldwijd, varierend van het MKB tot multinationals, transformeren hun organisatie naar een
werkelijk vraaggestuurde organisatie met Salesforce. Salesforce helpt organisaties hun klantgerichte processen zo te stroomlijnen, dat zij zeer snel kunnen inspelen op bestaande en nieuwe klantbehoeften en -wensen. Daarnaast biedt het bedrijf met het Salesforce1-platform naast eigen
toepassingen ook business applicaties van partners via de snelgroeiende AppExchange. Deze apps zijn eenvoudig te integreren met de omgeving van eindgebruikers en zijn op nagenoeg alle mobiele platformen beschikbaar. In de Benelux werken bedrijven van uiteenlopende grootte met Salesforce, zoals
KLM, PostNL, Philips, Nationale Nederlanden, Coca Cola, TVH, Telenet, Van Gansewinkel, eMerus, Mylaps, MKB Servicedesk. Ga voor meer informatie naar http://www.salesforce.com/nl of volg op Twitter @Salesforce_NL.