Lees- en schrijfvaardigheid van zwakke lezers en schrijvers
13jan2016
11.00
Lees- en schrijfvaardigheid van zwakke lezers en schrijvers
Taalwetenschap
13jan2016 11.00
Promotie
Veel middelbare scholieren hebben te kampen met onvoldoende lees- en schrijfvaardigheid. Ze zijn bijvoorbeeld slecht in staat om informatie uit boeken goed tot zich te nemen of om begrijpelijk te schrijven. Dit resulteert in tegenvallende schoolprestaties en verminderde motivatie. Mirjam Trapman onderzoekt de ontwikkeling van lees- en schrijfvaardigheden van relatief zwakke lezers en schrijvers in het voortgezet onderwijs: vmbo-leerlingen uit de basis- en kaderberoepsgerichte leerweg.
Mw. M.J.W. Trapman: Reading and Writing Development of Low-achieving Adolescents. The Roles of Linguistic Knowledge, Fluency, and Metacognitive Knowledge. Promotor is prof. dr. J.H. Hulstijn. Copromotor is dr. A.J.S. van Gelderen.
Deelname
Toegang vrij
Locatie
* Aula - Oude Lutherse kerk
Singel 411 | 1012 XM Amsterdam
Ga naar detailpagina
* Download de samenvatting (PDF)
Zie het origineel.Gepubliceerd door UvA Persvoorlichting