Lees- en schrijfvaardigheid van zwakke lezers en schrijvers

13jan2016

11.00

Lees- en schrijfvaardigheid van zwakke lezers en schrijvers

Taalwetenschap

13jan2016 11.00

Promotie

Veel middelbare scholieren hebben te kampen met onvoldoende lees- en schrijfvaardigheid. Ze zijn bijvoorbeeld slecht in staat om informatie uit boeken goed tot zich te nemen of om begrijpelijk te schrijven. Dit resulteert in tegenvallende schoolprestaties en verminderde motivatie. Mirjam Trapman onderzoekt de ontwikkeling van lees- en schrijfvaardigheden van relatief zwakke lezers en schrijvers in het voortgezet onderwijs: vmbo-leerlingen uit de basis- en kaderberoepsgerichte leerweg.

Mw. M.J.W. Trapman: Reading and Writing Development of Low-achieving Adolescents. The Roles of Linguistic Knowledge, Fluency, and Metacognitive Knowledge. Promotor is prof. dr. J.H. Hulstijn. Copromotor is dr. A.J.S. van Gelderen.

Deelname

Toegang vrij

Locatie

* Aula - Oude Lutherse kerk

Singel 411 | 1012 XM Amsterdam

Ga naar detailpagina

* Download de samenvatting (PDF)

Zie het origineel.

Gepubliceerd door UvA Persvoorlichting