"Januaridip houdt Nederland niet in haar greep"
dinsdag 12 januari 2016 11:53 Binnenland
Dit is een origineel bericht van The Amsterdam Dungeon
The Amsterdam Dungeon heeft door onderzoeksbureau SAMR (Smartagent Marketresponse) een onafhankelijk onderzoek laten uitvoeren naar het fenomeen 'de januaridip'. Slechts 7% van de ruim 500 respondenten ervaart een dip. Een kwart van de respondenten vindt de maand januari vooral erg saai. Het merendeel van de respondenten geeft daarom aan januari te benutten voor het maken van plannen en het inplannen van uitjes en dagjes weg.
Een veel gegeven reden waarom men een dip ervaart is dat het vroeg donker wordt, het verlangen naar het voorjaar groot is en dat de feestelijke decembermaand erg wordt gemist. Opvallend, want van alle respondenten geeft 30% van de respondenten aan het als een opluchting te zien dat december weer voorbij is. Dit vanwege alle (familie) verplichtingen. De meest genoemde goede voornemens zijn; vaker afspreken met vrienden en familie, meer sporten, gezond eten, afvallen en positiever denken. 10% van de respondenten vindt het vervelend als goede voornemens mislopen, dit terwijl 31% van de respondenten dit vooraf al wel verwacht.
The Amsterdam Dungeon is een 'must-see' attractie in Amsterdam, en gaat over Amsterdam's donkere geschiedenis. De tour wordt lopend, door kerkers, afgelegd en vertrekt elke tien `a vijftien minuten. The Amsterdam Dungeon levert, aan de hand van een geweldige cast van acteurs, special effects, toneel, decor, scripts, een unieke, spannende 'walkthrough' show die je kunt zien, horen, aanraken, ruiken en voelen.
*
*
*
*