Warning: Undefined variable $persbericht in /srv/home/opennieuwsbanknl/domains/opennieuwsbank.nl/htdocs/www/inc_get_body.php on line 95

Investeringen in BMC Nederland door sterke groei ITSM omzet


Versnelde groei ITSM-activiteiten BMC in eerste helft van fiscale jaar 2016. Financiële resultaten, erkenning uit de sector en klantenaanwas resulteren in marktleiderschap voor IT-service management activiteiten van BMC

Schiphol-Rijk, 20160112 -- BMC, de wereldwijde marktleider op het gebied van software oplossingen voor IT-service management (ITSM), rapporteert voor zijn ITSM-activiteiten een sterke financiële groei, meer erkenning uit de sector en meer klanten over de eerste helft van het fiscale jaar 2016.

De significante groei  wereldwijd van de afgelopen 6 kwartalen heeft ook geleid tot versnelde investeringen in de Nederlandse verkooporganisatie. Met ingang van 1 oktober 2015 is Marco Geerinck hiervoor benoemd tot Regional Sales Manager Nederland om dit verder vorm te geven. Zijn eerste taak zal bestaan uit het verdubbelen van het aantal Account Managers en Channel partners. Marco Geerinck heeft meer dan 20 jaar ervaring in de IT branche bij o.a. Xerox , IBM , Redwood en Microstategy. “Ik heb er alle vertrouwen in dat de recente investeringen in het BMC portfolio ook gaan leiden tot een “double digit” growth in Nederland”

De BMW-groep zei het volgende over de ITSM-oplossingen van BMC: “Om klanten de ultieme rijervaring te kunnen bieden, moeten BMW- en Mini-dealers tijdig beschikken over de juiste voertuigen, service en onderdelen. Dankzij onze overstap naar BMC’s krachtige Remedy on Demand-oplossing en het gebruik van MyIT kunnen we betere ondersteuning bieden aan onze dealerorganisatie voor alle voertuiggerelateerde diensten, en tegelijkertijd onze operationele kosten terugdringen.”

Securitas Direct zocht een veelzijdig, flexibel alternatief voor zijn ServiceNow ITSM-installatie, en koos voor BMC’s Remedy OnDemand-oplossing. Vervolgens besloot het bedrijf om de MyIT- en ADDM-oplossingen daaraan toe te voegen. “Toen we ons tot BMC wendden voor onze ITSM-behoeften, wilden we vooral het percentage zelfserviceverzoeken van onze medewerkers in zeven landen vergroten”, aldus César Romo, productiemanager bij Securitas Direct. “Ik kan tot mijn genoegen meedelen dat we na de implementatie van MyIT al in de eerste weken een toename zagen van 30 procent in het gebruik van zelfservice voor incidentmanagement en 50 procent voor aanvraagmanagement. BMC heeft een bedrijfsbreed servicemanagementplatform geleverd dat modern, eenvoudig en krachtig is – precies wat we nodig hadden.”

De ITSM-activiteiten van BMC hebben in de eerste helft van het fiscale jaar opvallende financiële prestaties laten zien, waaronder:
  • Een ordertoename van meer dan 50 procent voor BMC’s belangrijkste product, het Remedy-platform
  • Een ordertoename van bijna 80 procent voor BMC’s Atrium Discovery & Dependency Mapping-oplossing
  • Aandeel terugkerende omzet voor BMC’s ITSM-activiteiten van 90 procent
  • 100 nieuwe ITSM-klanten in het afgelopen kwartaal, waaronder belangrijke spelers zoals BMW en 11 orders met een individuele waarde boven USD 1 miljoen
  • Aantal abonnees op BMC’s MyIT zelfservice-oplossing gestegen tot ruim 9 miljoen
BMC heeft diverse innovatieve producten op de markt gebracht waaronder HR Case Management, een oplossing waarmee bedrijven hun HR-werkstromen kunnen standaardiseren en automatiseren en hun HR-services overal en altijd toegankelijk kunnen maken. Deze oplossing wordt inmiddels bij 20 klanten geïmplementeerd, en recentelijk heeft BMC het eerste HR Case Management-jaarabonnement met een waarde van meer dan USD 1 miljoen afgesloten. In mei lanceerde BMC een geheel nieuw Remedy 9-servicemanagementplatform dat de productiviteit van medewerkers vergroot en IT-afdelingen helpt bij het beheer van steeds complexere systemen.

BMC heeft ook markt erkenning gekregen van Gartner. BMC wordt door Gartner Inc. voor het tweede achtereenvolgende jaar aangemerkt als leider in de Magic Quadrant for IT Service Support Management Tools (ITSSM) 2015 en scoort het best op de schaal voor compleetheid van visie in het rapport voor dit jaar.1 In Gartners Critical Capabilities for IT Service Support Management Tools voor 2015 ontving BMC Remedy ITSM Suite v 8.1.02 de hoogste score in drie van de vier use cases: infrastructuren en activiteiten (I&O) met gemiddelde maturiteit, I&O met hoge maturiteit en ITSSM-gerelateerde use cases voor de digitale werkomgeving.

Daarnaast schreef onderzoeksbureau Ovum in zijn SWOT Assessment: BMC Remedy v9: “BMC Remedy 9 biedt een van de beste gebruikersinterfaces van alle momenteel beschikbare ITSM-oplossingen; de interface is overzichtelijk en intuïtief en draagt bij aan de levering van een positieve gebruikservaring.”

“Het digitale tijdperk biedt BMC en zijn ITSM-activiteiten belangrijke kansen, en we blijven streven naar groei en de levering van gedifferentieerde oplossingen die IT-professionals nodig hebben”, aldus Robin Purohit, President Service Support bij BMC. “We zien onze sterke financiële groei, toegenomen erkenning uit de sector en versnelde klantimplementaties als bewijs dat onze digitale strategie IT-afdelingen in staat stelt om efficiënter te werken, en klanten helpt bij het beheer van hun digitale transformatie.”

BMC heeft vandaag ook updates aangekondigd voor zijn HR Case Management & Smart IT Solutions, die onderdeel uitmaken van zijn ITSM-portefeuille. Ga voor meer informatie over BMC’s innovatieve ITSM-oplossingen naar www.bmc.com/it-solutions/remedy-itsm.html

1Gartner, Magic Quadrant for IT Service Support Management Tools, Chris Matchett, Katherine Lord, Tapati Bandopadhyay, 25 augustus 2015 * Gartner, Critical Capabilities for IT Service Support Management Tools, Chris Matchett, Katherine Lord, Tapati Bandopadhyay, 25 augustus 2015

Gartner doet geen aanbevelingen voor een specifieke leverancier, product of dienst die wordt genoemd in zijn onderzoekspublicaties, en adviseert technologiegebruikers niet om alleen te kiezen voor de leveranciers met de hoogste scores of andere aanduidingen. Gartners onderzoekspublicaties bestaan uit de meningen van de Gartner-onderzoeksorganisatie en dienen niet te worden beschouwd als feiten. Gartner geeft ook geen garanties met betrekking tot deze research, zij het impliciet of expliciet, met inbegrip van enige garanties van verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel.

Over BMC
BMC is een wereldwijd toonaangevende leverancier van software-oplossingen die IT-afdelingen helpen om conventionele bedrijven te transformeren in digitale bedrijven die beschikken over het ultieme concurrentievoordeel. Onze Digital Enterprise Management IT-oplossingen zijn ontwikkeld om een snelle, naadloze en geoptimaliseerde digitale bedrijfsvoering te verzekeren. Mainframe, mobiel, cloud of daar voorbij, wij combineren snelle digitale innovatie met robuuste IT-industrialisatie zodat onze klanten intuïtieve gebruikerservaringen kunnen leveren met geoptimaliseerde prestaties, kosten, naleving en productiviteit. De oplossingen van BMC worden gebruikt door meer dan 10.000 klanten wereldwijd, waaronder 82 procent van de Fortune 500.

BMC - Bring IT to Life

BMC, BMC Software, het BMC-logo en het BMC Software-logo zijn het exclusieve eigendom van BMC Software Inc., zijn geregistreerd of in afwachting van registratie bij het Amerikaanse octrooi- en merkenbureau en kunnen geregistreerd of in afwachting van registratie zijn in andere landen. Alle andere handelsmerken, servicemerken en logo’s van BMC kunnen geregistreerd of in afwachting van registratie zijn in de Verenigde Staten of in andere landen. Alle andere handelsmerken of geregistreerde handelsmerken zijn het eigendom van hun respectieve eigenaars. © Copyright 2015 BMC Software, Inc.