Nederlandse bloemen en planten in Urban Oasis op Gruene Woche 2016
11 januari 2016
Nederlandse bloemen en planten in Urban Oasis op Gruene Woche 2016
De 81ste editie van de Internationale Gruene Woche vindt van 15 tot en met 24 januari 2016 in Berlijn plaats.
Floraholland Grunewoche Jeanninegovearsgerbera
's Werelds grootste beurs voor landbouw, tuinbouw en voedsel met ruim 450.000 bezoekers. In het Holland Paviljoen, in hal 18, krijgt de beursbezoeker een andere kijk op Nederland door het innovatieve Ecodome. Een uitstekend platform voor de promotie van bloemen en planten. Het Ecodome is een
nieuw concept en voor het eerst krijgen bloemen en planten een prominente rol.
Nederlandse tuin nieuwe stijl
In het kader van het Nederlandse voorzitterschap van de Europese Unie laat het Ministerie van Economische Zaken tijdens de Gruene Woche een nieuw, krachtig geluid horen. In het Holland Paviljoen dat opgebouwd wordt in de Berliner Messe, bevindt zich een Urban Oasis. Deze 'beursstand' vormt het
decor voor de opening van de beurs waar staatssecretaris Martijn van Dam de Duitse minister van landbouw zal ontvangen.
Bloemen en planten
Naast molens, kaas, vlees en poffertjes is er veel aandacht voor de innovatieve kant van de topsectoren, Dutch Design, duurzaamheid en het beste van de agrarische en tuinbouwsector: mooie bloemen, planten, groenten en fruit. Een goede plek om vanuit de Sierteeltsector aandacht te vragen voor
bloemen en planten.
Samenwerking tussen de handel en kwekers
De Vereniging van Groothandelaren in Bloemkwekerijproducten (VGB) en Royal FloraHolland ondersteunen de realisatie van de Ecodome. De betrokken partijen zijn: BureauSierteelt.nl, projectleider, kwekerij GreenBalanZ, producent van biologische Phalaenopsis orchideeen, promotiegroep Air So Pure
met o.a. luchtzuiverende planten en promotiegroep TPN die met haar tulpen de tuin en de levensgrote molen in kleur zet.
Daarnaast sieren de planten van de Kalanchoe groep een schilderijlijst van 9 meter breed en 4 meter hoog waar de bezoeker doorheen kan lopen als hij de tuin betreedt. De Gerbera promotiegroep Coloured by Gerbera verrast de bezoeker met een Selfiewand van 9 meter breed en 3 meter hoog,
gedecoreerd met 15.000 gerbera's. De bezoekers kunnen elkaar vereeuwigen voor deze imposante WonderWall of Gerbera's.
Stedelijke oase
De Urban Oasis is een ontwerp van NL Greenlabel. Op zo'n 250 m2 wordt binnen de Nederlandse inzending het beeld uitgedragen van Nederland als duurzame stedelijke delta met veel kwaliteiten. Kenmerkend is de capaciteit om ondanks de beperkte schaal goed in staat te zijn ruimte te bieden aan
groen, innovaties, biodiversiteit, en duurzaamheid.
Meer informatie
Wilt u meer informatie over de beurs?
* Bezoek dan de site van de Gruene Woche