Gemeente aan de slag met meldingen verkeersdrempels


Publicatiedatum:
maandag 11-01-2016
Zo'n 400 inwoners hebben via verkeersdrempels.com laten weten welke drempels in Haarlemmermeer problemen opleveren. Het meldpunt is sinds 10 januari gesloten. De gemeente beoordeelt alle meldingen. Via deze website houdt de gemeente inwoners daarvan op de hoogte. Iedereen die via het meldpunt
heeft aangegeven een terugkoppeling te willen, krijgt deze ook.
De gemeenteraad heeft vorig jaar de motie 'Hobbel weg' aangenomen. In deze motie verzoekt de raad het college onder andere om te onderzoeken hoe drempels door inwoners en weggebruikers worden beleefd. De gemeente heeft daarom het digitaal meldpunt verkeersdrempels.com ingericht. Het meldpunt
is sinds zondag 10 januari 2016 gesloten.


Wat gebeurt er met de resultaten?

De gemeente gaat aan de slag met het inventariseren en beoordelen van alle meldingen. Via deze website worden inwoners op de hoogte gehouden van het vervolg. Iedereen die via het meldpunt heeft aangegeven een terugkoppeling te willen, krijgt deze ook.

Melden blijft mogelijk

Ook nu het meldpunt gesloten is, blijft het mogelijk opmerkingen over drempels door te geven. Dat kan via het algemene digitale meldpunt van de gemeente, via een e-mail aan info@haarlemmermeer.nl of telefonisch via nummer 0900 1852.


Waarom verkeersdrempels?

De gemeente Haarlemmermeer werkt aan een verkeersveilige weginrichting voor alle gebruikers. Daarom zijn verspreid over de gemeente op verschillende wegen drempels en plateaus aangelegd om de snelheid van het verkeer te remmen. Bewoners die zich zorgen maken over de verkeersveiligheid in hun
straat vragen soms aan de gemeente of er een drempel kan worden aangelegd. Maar de gemeente krijgt ook soms de vraag of de drempels kunnen worden weggehaald. Het antwoord is veelal: nee. Een verkeersdrempel is namelijk een maatregel die zorgt dat de rijsnelheid van met name de auto's wordt
verlaagd naar een veiligere snelheid.