Friends of Search 2016 kondigt volledige line-up aan
11 January 2016
Tiental internationale topsprekers naar Amsterdam voor Nederlands grootste searchcongres
Amsterdam, 11 januari 2015 - Het programma van Friends of Search 2016, het grootste searchcongres van Nederland, is compleet. Op 11 februari komen internationale experts als Markus Tober (Searchmetrics) en Lee Odden (Toprank) naar Amsterdam, nadat eerder ook al de aanwezigheid van Larry Kim
(Wordstream) en Will Reynolds (SEER Interactive) was aangekondigd. Friends of Search wordt georganiseerd door brancheorganisaties DDMA en IAB Nederland.
's Werelds beste searchexperts delen op 11 februari in de Kromhouthal in Amsterdam hun kennis, ervaringen en toekomstverwachtingen op het gebied van zoekmachineoptimalisatie (SEO) en zoekmachinemarketing (SEA). Naast de hierboven genoemde specialisten spreken ook onder anderen Jim Banks
(Biddable Media) en Niels Doerje (HRS Holidays). Naast internationale cases van Adidas en Cheapflights zijn er ook praktijkvoorbeelden van eigen bodem, van Tom Smits (Bol.com), Joris Verwater (Vergelijk.nl) en Martijn Scheijbeler (The Next Web). Het congres staat onder leiding van Bas van den
Beld, European Search Personality of the Year 2015. Bekijk hier de volledige line-up.
SEO meer verspreid binnen organisaties
Lennert de Rijk, Managing Director NL bij Metapeople en mede-organisator van Friends of Search: `Friends of Search is interessant voor iedereen die zich in Nederland bezig houdt met SEO en SEA. In een dag wordt je volledig bijgepraat over alle ontwikkelingen op zoekmachinegebied. Belangrijk,
want search speelt een grotere rol voor bedrijven dan ooit. We zien ook dat het vakgebied binnen organisaties steeds breder gedragen wordt, het is niet meer alleen maar een feestje van de searchspecialisten.'
Wil-ReynoldsDat onderschrijft Wil Reynolds, oprichter van het Amerikaanse SEER Interactive en keynote speaker op Friends of Search, in een interview met Emerce: `SEO raakt zoveel kanalen en divisies in een organisatie. SEO heeft met social te maken, helpt om e-mailinschrijvingen te krijgen en
mensen om de content op je website te vinden. Het SEO-succes is dan ook afhankelijk van die kanalen en divisies. De searchspecialisten die SEO breder in kunnen zetten bij een organisatie, zijn de searchspecialisten die er over 10 jaar nog steeds zijn.'
Early-bird tickets uitverkocht
De early-bird tickets voor Friends of Search 2016 zijn inmiddels uitverkocht. Via deze link zijn nog wel reguliere kaarten beschikbaar.