New Skool Media neemt weekblad Elsevier over (update)

vrijdag 8 januari 2016 12:50 Binnenland

Dit is een origineel bericht van New Skool Media B.V.

New Skool Media heeft overeenstemming bereikt met Reed Business Nederland over de overname van de uitgeefactiviteiten van Weekblad Elsevier en BeleggersBelangen. Reed Business Nederland behoudt een minderheidsbelang in de nieuwe constructie.

Voor New Skool Media past deze overname in haar streven een sterk consumentenportfolio op te bouwen rondom diverse mediumtypen. Met deze aankoop ontstaat een sterk mediahuis met 26 consumententitels, 250 werknemers en een gecombineerde omzet van 65 miljoen euro.

Cor Jan Willig: "We zijn verheugd dat we een professionele club met weekblad Elsevier en BeleggersBelangen aan ons portfolio kunnen toevoegen. We zien veel mogelijkheden binnen de New Skool Media organisatie om innovatieve concepten te ontwikkelen voor het totale portfolio."

Onder de overname vallen de volgende uitgeefactiviteiten: Elsevier Weekblad, Elsevier Weekblad Online, Elsevier Juist, Elsevier Weekblad Stijl, Elsevier Weekblad Events, Elsevier Weekblad Specials, Elsevier Weekblad Boeken, BeleggersBelangen, BeleggersBelangen.nl, Beurs.nl, Grip op je vermogen, Voormorgen.nu en Lead Solutions.

Rob Koghee: "Voor ons is het een droom om een van de meest prestigieuze tijdschriften van ons land in bezit te kunnen krijgen. We willen de komende jaren investeren in deze titel om het de prominente plek te laten behouden die het momenteel op de markt inneemt."

De 106 medewerkers die in dienst zijn van Reed Business Nederland en die verbonden zijn aan de uitgeefactiviteiten van Weekblad Elsevier en BeleggersBelangen treden in dienst bij New Skool Media. Dit gebeurt zodra het verkoopproces - na overleg met de Redactieraad en Redactievergadering en het advies van de Ondernemingsraden - is afgerond.

Over New Skool Media

New Skool Media werd in 2014 opgericht vanuit een buy-out van 19 titels van Sanoma Media door Rob Koghee en Cor Jan Willig en is sinds 1 september 2014 operationeel. New Skool Media is een van de grootste multimediale uitgeverijen van Nederland. Het portfolio bestaat uit 23 nationaal bekende titels, waaronder: Fiets, Zin, Knipmode, Truckstar, Seasons, Home & Garden, Kijk, Vorsten en delicious. New Skool Media beschikt over platformen voor haar specifieke doelgroepen om klanten en partners optimaal te kunnen bedienen met de mediumtypen print, online, mobile, events en e-commerce producten.

*

*

*

*