Gaat de Heineken Experience in 2016 naar een miljoen bezoekers?
Gaat de Heineken Experience in 2016 naar een miljoen bezoekers?
Dat zou zo maar kunnen want in de afgelopen jaren steeg het bezoekersaantal sterk. Op de valreep, op 30 december werd de mijlpaal van 900.000 verkochte kaarten bereikt. In 2015 werd een groeipercentage behaald van 22% en dat maakt de miljoen bezoekers voor dit jaar haalbaar.
Het jaar 2015 begon met een flinke stijging van de bezoekersaantallen in de eerste maanden van het jaar en resulteerde in een stijging van 22% over het hele jaar. Dat brengt het bezoekersaantal op 887.000. Niet alle verkochte kaarten (900.000) werden gebruikt
Groei in cijfers
In 2009 ontving de Heineken Experience nog 365.000 bezoekers, wat betekent dat de aantallen meer dan verdubbeld zijn in zes jaar. In november 2015 verwelkomde de Heineken Experience zijn 800.000ste bezoeker. Op 30 december vierde de Experience zijn 900.000ste verkochte kaartje.
De meerderheid van de bezoekers komt uit de Verenigde Staten, Verenigd Koninkrijk, Brazili*, Itali* en Frankrijk.
De manager van de Heineken Experience, Dirk Lubbers zegt: "Wij zijn erg trots op het feit dat wij zoveel bezoekers van over de hele wereld mogen verwelkomen en hopen dat wij in 2016 voor nog meer magische momenten kunnen zorgen voor alle bezoekers van de Heineken Experience.*
Innovatie tour
De Heineken Experience heeft in 2015 belangrijke onderdelen van zijn tour gennoveerd en ontwikkeld om haar hoge kwaliteitsbeleving te blijven garanderen. The Experience openende een nieuwe Rugby ruimte en renoveerde de karaoke ruimte. Ook lanceerde zij een nieuw e-ticketing platform en een nieuw product: De VIP tour en Bier tasting, welke in de zomermaanden helemaal was uitverkocht.