corporate-communicatie


Datum

Hilversum 05 januari 2016

* Samenvatting

Eind 2014 lanceerde RTL een eigen Multi Channel Network (RTL MCN). Met een gemiddeld bereik van bijna 60 miljoen views per maand slaat RTL de digitale brug naar de millennials zeer succesvol en is RTL MCN het snelst groeiende multi channel network van het afgelopen jaar op het gebied van
premium contentmakers en het ontwikkelen van multiscreen formats. Manager Erik Kepper maakt de balans op: "2015 was een achtbaan en ik kan je zeggen, you ain't seen nothing yet! We komen dit jaar met nog meer online content en multiscreen initiatieven en willen nog meer premium makers
aansluiten. Ik verwacht binnenkort al de eerste grote naam van 2016 aan te kondigen."

Mijlpalen

* Van nul naar 31 kanalen in het RTL MCN netwerk
* Het eerste grote YouTube talent dat zich aansloot bij RTL MCN was Mertabi. Hij won in 2015 een TV Beeld in de categorie `Best Made For Web'.
* In 2015 volgden grote namen als ZU5E, OnneDi, Bibi Breijman, Nanne Meijer, Brandstof, Kaj en BALLINNN'
* In oktober startte RTL zijn eigen YouTube kanaal: Concentrate. In drie maanden tijd waren er meer dan vijf miljoen weergaven, haakten bijna 60.000 abonnees aan en werden meer dan 24 miljoen bekeken minuten gerealiseerd. Adverteerders AXE en Lenovo koppelden zich aan Concentrate.
* In 2015 kozen o.a. Vodafone, TomTom SPARK, A-Films en Eneco HollandseWind voor social media campagnes in samenwerking met de talenten van RTL MCN. De kanalen van o.a. online influentials Dionne Slagter, Bibi Breijman en Nanne Meijer werden succesvol ingezet om meer aandacht te genereren
onder jongeren voor het Vodafone FAN-vak bij The voice of Holland, de gloednieuwe action camera TomTom SPARK, de film De Surprise en het Eneco NK Tegenwindfietsen.

Multiscreen

De samenwerking tussen RTL MCN en andere afdelingen binnen RTL zoals RTL XL en TV zorgt voor mooie multiscreen mogelijkheden.

* Met Extreme Roadtrip is het eerste multiscreen format geboren met medewerking van YouTube talent. TV is ondersteunend aan online. De avonturen van drie extreme sporters, die samen met BN-ers, waaronder bekende influentials van de RTL MCN, zijn te zien op YouTube, RTL5, RTL XL en
www.extremeroadtrip.nl. Via social media worden korte fragmenten vol hoogtepunten verspreid en RTL 5 zendt wekelijks een korte reality aflevering uit. Extreme Roadtrip werd door RTL voor Renault ontwikkeld.
* Het populaire sportplatform Yiro liet afgelopen jaar zien hoe er binnen RTL koppelingen kunnen worden gemaakt tussen de RTL MCN en RTL. Len Koeman en Jean-Paul Rison produceerden voor RTL XL `Touring La France'. Met slechts een rugzak en een tent reisden de twee achter het peloton aan en
breidden daarmee hun fanbase uit.

* Relevante links

Website RTL MCN

Contactpersoon

* [IMG]

Evita Vervuurt

Channel Manager & PR - RTL's Multi Channel Network

* Telefoonnummer

0650284548

* Contact

Evita Vervuurt

* Contactpersoon voor de pers voor:

RTL's Multi Channel Network