L'Oréal werkt aan schonere wereld met echt groen gas Greenchoice


ROTTERDAM, 20151223 -- L’Oréal Nederland zet als een van de eerste bedrijven in Nederland een enorme stap als het gaat om duurzaamheid: het schoonheidsconcern gaat écht groen gas van Greenchoice gebruiken. Dat is bijzonder omdat groen – en dus schoon - gas nu nog maar in kleine hoeveelheden wordt opgewekt. De duurzame keuze van L’Oréal moedigt de ontwikkeling van steeds meer schoon gas aan.

Echt groen gas, ofwel biogas, ontstaat door vergisting van natuurlijk materiaal als mest en huis- en tuinafval. Het gebruik van dit gas is CO2-neutraal: de groei van het gebruikte materiaal heeft namelijk al evenveel CO2 opgenomen als bij de verbranding vrijkomt. Vanaf begin 2016 zal L’Oréal in het distributiecentrum in Alphen aan den Rijn dit 100% groene gas gebruiken.

Jean-Charles Bondy, Managing Director L’Oréal Nederland: “Deze keuze sluit aan bij  de doelen in ons duurzaamheidsprogramma Sharing Beauty With All waarbij we onze wereldwijde uitstoot van CO2 met 60% willen verlagen in 2020. We zijn al goed op weg want op dit moment hebben we al een vermindering bereikt van 50% ten opzicht van 2005.”

Evert den Boer, algemeen directeur Greenchoice: “Tot het moment dat alle gas écht groen is, compenseren wij als enige grotere energieleverancier in Nederland alle CO2-uitstoot van onze klanten. Dat doen we via wereldwijde bosprojecten. Die hebben enorme impact en daardoor hoort Greenchoice bij de grootste bosbeschermers ter wereld. Intussen werken we hard aan het opwekken van steeds meer echt 100% groen gas. Hoe meer organisaties die keuze samen met ons maken, hoe sneller er meer groen gas kan worden geproduceerd. We zijn dus erg bij met de vooruitstrevende en principiële keuze van L’Oréal.”

Over Greenchoice
Greenchoice is dé duurzame energieleverancier van Nederland en ook ‘De Beste Uit De Test’ (Consumentenbond juli 2015). Wij leveren als enige grote partij uitsluitend groene stroom, bosgecompenseerd gas én biogas aan bijna 400.000 huishoudens, bedrijven en gemeenten. Ons doel: zo veel mogelijk tevreden klanten van duurzame energie voorzien én ze helpen met besparen en zelf energie opwekken.

Over L’Oréal
L’Oréal is al meer dan 105 jaar toegewijd aan schoonheid. De Groep L'Oréal heeft een uniek portfolio van 32 diverse en elkaar aanvullende merken en had in 2014 een geconsolideerde jaaromzet van 22.5 miljard euro en een personeelsbestand van 78.600 werknemers. Als ’s werelds leidende cosmeticaconcern is L’Oréal aanwezig in alle distributiekanalen: massa markt, warenhuizen, apotheken en drogisterijen, haarsalons, travel retail en branded retail. De CSR strategie van L’Oréal voor 2020 “Sharing Beauty with All” stelt ambitieuze doelen voor duurzame ontwikkeling in de waardeketen van de Groep. www.loreal.com