Analyse digitaal parkeren
Analyse digitaal parkeren /
22 december 2015 - De gemeente Delft heeft het digitaal parkeren geanalyseerd. Hieronder valt ook de digitale bezoekersregeling parkeren.
Iemand met een laptop
Onlangs is er een analyse uitgevoerd naar het gebruik van de besteding van uren over het eerste halfjaar en gekeken naar mogelijke verbeterpunten van de digitale bezoekersregeling. De belangrijkste conclusie wat betreft het uurgebruik na een half jaar is dat het aantal van 408 uur per jaar
ruim voldoende zal zijn. De verwachting is dat 97% van de gebruikers de 408 uur niet opmaken. Ruim 80% heeft voldoende aan de helft van het aantal uren (204 uur). Wel wordt er voor schrijnende gevallen bij mantelzorgers gezocht naar een oplossing.
Verbeteringen
Met name ouderen blijken moeite te hebben met het digitale systeem van aan- en afmelden. Daarnaast functioneert het telefonisch aan- en afmelden nog vaak niet goed. De mogelijkheid van sneller doorschakelen naar het callcenter wordt verder onderzocht. In overleg met de WMO-raad,
ouderenverenigingen en de mantelzorgorganisatie Participe wordt gekeken naar verbeteringen in de instructies op de website en of er behoefte is aan een informatiebijeenkomst.
Tussentijdse evaluatie
In de eerste helft van 2016 wordt het gehele parkeerbeleid geevalueerd, waaronder de digitale bezoekersregeling. Op dat moment is er na een periode van een jaar meer inzicht in het daadwerkelijke uur gebruik van de bezoekersregeling. De gemeente Delft bekijkt dan of er mogelijkheden zijn om
meer of minder uren af te nemen. Daarnaast wordt er gekeken naar de telefonische bereikbaarheid en app. Ook is voor die tijd een aantal technische verbeteringen in de bezoekersregeling doorgevoerd.