Ontvang post over gemeentelijke belastingen digitaal
22 december 2015
Vanaf 2016 kunt u ook de gemeentelijke belastingaanslagen digitaal ontvangen in de Berichtenbox van MijnOverheid. Activeer hiervoor uw account met uw DigiD.
Nederland digitaliseert in hoog tempo. Ook de overheid biedt haar diensten steeds vaker digitaal aan. MijnOverheid biedt toegang tot uw berichten, uw persoonlijke gegevens en uw lopende zaken. Overzichtelijk, veilig en altijd beschikbaar.
Ook de gemeente Hardenberg is vanaf nu aangesloten bij MijnOverheid. Vanaf 2016 kunt u het aanslagbiljet voor de gemeentelijke belastingen en de WOZ-beschikking digitaal ontvangen in de Berichtenbox van MijnOverheid. Ook kunt u vanaf 2016 het taxatieverslag van uw woning via MijnOverheid
inzien
DigiD aanvragen
Al veel Nederlanders kennen het gemak van MijnOverheid. Ervaar het zelf en log in met uw DigiD op mijn.overheid.nl. Na het activeren van uw account kunt u direct gebruikmaken van de Berichtenbox, Persoonlijke gegevens en Lopende zaken.
Heeft u geen DigiD? Vraag dan eerst een DigiD aan via digid.nl/aanvragen. De optie om post van de gemeente Hardenberg digitaal te ontvangen wordt na uw aanmelding standaard aangezet. Heeft u zich voor 15 december 2015 aangemeld voor MijnOverheid? Dan moet u in de Berichtenbox zelf aangeven dat
u ook post van de gemeente Hardenberg digitaal wilt ontvangen.
De gemeente Hardenberg verstuurt in eerste instantie alleen de gemeentelijke belastingenaanslagen en WOZ-beschikkingen digitaal via MijnOverheid. Later worden hier meer mogelijkheden
aan toegevoegd.