Cashr en Walnut Loyalty laten horecabezoekers digitaal sparen
21 December 2015
Logo-cashr+meerkassa-NL defBreukelen, 21 december 2015 - Cashr leverancier van de honderd procent online kassa's, werkt samen met Walnut Loyalty om ondernemers te ondersteunen met klantenbindingprogramma's. In zijn nieuwste app-versie heeft Cashr een ingebouwde functie om het digitale stempel
van het klantenspaarsysteem van een ondernemer in te lezen. Deze wordt aangeboden in de gratis app van Walnut Loyalty. Zo kan loyaliteit en ander `goed gedrag' worden beloond. Bij inwisseling van digitale punten kan bijvoorbeeld een korting, een gratis kop koffie of een twee-in-een-actie
worden gegeven.
Cashr WalnutHorecaondernemers steken vaak meer moeite in het aantrekken van nieuwe klanten, bijvoorbeeld met marketing en reclame, dan in het tevreden stellen van bestaande klanten. Terwijl bestaande klanten vaak meer opleveren. Ondernemers zouden er dan ook goed aan doen zich meer op
klantloyaliteit te richten. Spaarsystemen met stempelkaarten bij de koffiezaak, kent iedereen wel. Alleen vergeten de meeste klanten vaak hun stempelkaart mee te nemen of te laten zien. Nu Cashr samenwerkt met Walnut Loyalty is het voor ondernemers eenvoudiger om zo'n spaarsystemen effectief
in te zetten, namelijk digitaal.
Digitale stempelkaart voor geautomatiseerde spaarmethode
De nieuwste versie van de online kassa Cashr `leest' de digitale stempelkaart automatisch uit. Deze functie wordt aangeboden in samenwerking met de app van Walnut Loyalty, die iedereen met een smartphone kan downloaden. Met de app van Walnut toont een klant de QR-code die door de camera in de
tablet, waar Cashr op geinstalleerd is, uitgelezen wordt. Wanneer de code herkend wordt, kent hij de gebruiker een aantal punten toe. Zo spaart iedere klant waardepunten in zijn mobiele portemonnee (Google of Apple Wallet) zonder dat daarvoor zegels, stickers of een speciale stempelkaarten
bijgehouden hoeven te worden.
Data verzamelen voor marketingdoeleinden
Een ander voordeel van de geautomatiseerde spaarmethode is het vastleggen van gegevens. Cashr verschaft inzicht in de aankopen van loyale klanten. Gekoppeld aan de data van Walnut beschikt de ondernemer over een marketinginstrument waarmee daadwerkelijk met de klant gecommuniceerd kan worden
over nieuwe aanbiedingen of acties. Zo trekt de ondernemer klanten opnieuw naar zijn zaak.
API's en ecosysteem van handige apps
Cashr en Walnut zijn verbonden door middel van een application programming interface (API) - een van de voordelen van een online afrekensysteem. In de loop van 2016 worden er meer loyalty-functionaliteiten aan Cashr toegevoegd, zoals mogelijkheden voor het uitgeven van cadeaukaarten en
vouchers. Deze functionaliteiten zijn ook geschikt voor retailers. Cashr werkt hard aan een groot ecosysteem van handige apps, zodat het koppelen met populaire applicaties gemakkelijk wordt. Cashr koppelt, apps doen de rest.
Meer weten over de werking van Cashr, de API en de mogelijkheden om loyalty te koppelen? Bezoek ons op de Horecava 2016, Hal 1, stand 514. Ook Walnut is hier te vinden. Of kijk op www.cashr.nl.
Over Walnut
Walnut Loyalty maakt loyalty persoonlijk, simpel en menselijk. Walnut Loyalty zorgt er met zijn loyalty-app voor dat de relatie tussen winkelier en klant persoonlijker wordt en dat de klant betrokken blijft bij de organisatie. Voor meer informatie over de onderneming en de app zie:
www.walnutloyalty.com.
Over Cashr
Cashr is een gebruiksvriendelijke en professionele kassa app voor winkels en horeca-ondernemingen. De Cashr app is gratis te downloaden op iOS en Android smartphones en tablets en te gebruiken in combinatie met de Cashr online backoffice. Voor het gebruik van Cashr betalen klanten een flexibel
bedrag per maand dat is gebaseerd op het aantal kassabonnen dat wordt afgerekend. Er is een gratis abonnement waarmee maximaal 20 kassabonnen per maand kunnen worden afgerekend: de ideale manier om Cashr uit te proberen. Meer informatie op www.cashr.nl