CTS Eventim Nederland lanceert augmented reality campagne
vrijdag 18 december 2015 13:23 Binnenland
Dit is een origineel bericht van CTS Eventim Nederland BV
Tot en met het eind van het jaar presenteert Eventim, in samenwerking met 3rd Rock, een innovatieve campagne op Schiphol Plaza. Hiervoor wordt de sterk in opkomst zijnde augmented reality-techniek gebruikt. Bezoekers van Schiphol Plaza kunnen door deel te nemen aan een interactief spel Eventim tegoedbonnen t.w.v. Euro 500,- winnen. Augemented reality is een livebeeld van de werkelijkheid waaraan elementen worden toegevoegd door een computer. Op Schiphol Plaza is dat een spiegel waarin de deelnemers een gouden ticket moeten proberen te pakken. Daar moeten zij dan een filmpje van maken en uploaden naar Twitter, Facebook of Instagram onder de hashtag #makelifefun. De deelnemers die het gouden ticket te pakken krijgen maken kans op de prijs.
Henk Schuit, CEO van Eventim: "Wij zijn altijd op zoek naar innovatieve manieren van communiceren. Augmented reality is nieuw in Nederland en past goed bij onze visie om op een innovatieve manier te communiceren met onze klanten. "
CTS EVENTIM AG & Co. KGaA is, met verschillende activiteiten in 24 landen, de grootste ticketing- en live-entertainmentonderneming van Europa. Het concern is beursgenoteerd (SDAX Frankfurt) met een marktkapitaal van ongeveer Euro 3 miljard. Jaarlijks worden meer dan 100 miljoen tickets voor 200.000 verschillende evenementen verkocht via EVENTIM systemen. CTS EVENTIM AG verzorgt ook de volledige ticketverkoop van major-sportevents zoals de Olympische Zomerspelen in 2016 in Rio de Janeiro.
EVENTIM Sports levert Europa breed aan 180 sportorganisaties haar Ticketing- en CRM oplossing waaronder 60 voetbalclubs. EVENTIM Nederland bestaat ruim 20 jaar en is met een breed ticketdistributieplatform, e-commerce activiteiten en event-ondersteunende diensten marktleider in Nederland op het gebied van de verkoop van (live)entertainment-, concerten-, festivals- en theatertickets.
*
*
*
*