RTL Nederland en Triade Media bundelen krachten


Datum

Hilversum 17 december 2015

* Persbericht

Vandaag, op donderdag 17 december 2015, maken RTL Nederland (RTL) en Triade Media bekend dat zij hun krachten gaan bundelen voor de verkoop van spotzendtijd en branded content voor een breed palet aan nationale en internationale themakanalen in Nederland. Door deze samenwerking creeren RTL
en Triade Media meer bereik voor adverteerders in specifieke doelgroepen. Triade Media blijft zelfstandig vanuit Amsterdam opereren. De samenwerking wordt per 1 januari 2016 effectief.

Ton Rozestraten, CCO RTL Nederland, reageert: "Wij zijn altijd op zoek naar nieuwe mogelijkheden om, niet alleen het bereik en de selectiviteit voor onze adverteerders te vergroten, maar vooral ook een completer en meer gevarieerd aanbod te bieden. Dankzij de samenwerking met Triade Media
kunnen we daar nog beter in voorzien en hebben adverteerders meer mogelijkheden om te adverteren in zowel primetime als daytime. Ik denk dat we een pakket hebben waarmee we onze klanten in de gelegenheid stellen om hun doelstellingen nog beter en vooral sneller te bereiken."

Oprichter en managing partner van Triade Media, Giovanni van Lunenburg, zegt over het bundelen van krachten: "Het aandeel van themazenders in de mediaplannen van adverteerders heeft afgelopen jaren een enorme vlucht genomen. Dit ging parallel met de groei van ons zenderportfolio. Naar onze
verwachting zal dit de komende jaren de trend blijven."

Medeoprichter en managing partner van Triade Media, Marc Nagelkerken, vult aan: "Samen met RTL kunnen we deze groei sneller realiseren, niet alleen richting adverteerders maar ook richting bestaande en nieuwe themazenders. Dat we ook nog eens terugkomen bij RTL, het bedrijf waar we het vak
hebben geleerd, geeft deze samenwerking nog eens een extra speciaal tintje voor ons"

* Relevante links

http://traidemedia.nl

* Boilerplate

Over Triade Media

Triade Media is een onafhankelijk media-exploitatie bedrijf dat verantwoordelijk is voor de verkoop van content en media voor verschillende mediabedrijven. Triade Media exploiteert reeds de zendtijd voor de volgende themazenders: Ziggo Sport, Ziggo Sport Totaal, Cartoon Network, Boomerang,
JIMJAM, CNN, ONS, 13TH Street, SyFy , E!, Xite, TV538, SLAM!TV, Travel Channel, Horse & Country, OUTtv en AT5. Zie voor meer informatie over Triade Media: www.triademedia.nl.

Over RTL Nederland

Met een krachtig zenderportfolio, een toonaangevend nieuwsbedrijf en een toppositie in digitale media en op de entertainmentmarkt, is RTL Nederland een van de meest vooraanstaande allround media- en entertainmentbedrijven van het land. Het bedrijf heeft met zijn acht tv-zenders RTL 4, RTL
5, RTL 7, RTL 8, RTL Z, RTL Lounge, RTL Crime en RTL Telekids een vooraanstaande positie op de Nederlandse televisiemarkt. De digitale activiteiten worden gekenmerkt door onder andere RTLXL.nl, Videoland.com en Buienradar.nl, die er mede voor hebben gezorgd dat RTL een top 4 positie bekleedt
in de digitale markt. Investeringstak RTL Ventures ontplooit activiteiten die ons direct in contact brengen met de consument. Met RTL Live Entertainment is het bedrijf actief op de entertainmentmarkt. Naast het creeren van unieke events, bouwt het onder andere aan de doorvertaling van
televisiemerken naar live entertainment. Al deze activiteiten samen, zorgen ervoor dat RTL miljoenen consumenten kan informeren en amuseren, overal en altijd.

Contactpersoon

* [IMG]

Kim Koppenol

Manager Corporate Communicatie & Merkstrategie

* Twitter

@KimKoppenol

* Telefoonnummer

035-6718597

* Contact

Kim Koppenol

* Contactpersoon voor de pers voor:

Beleidszaken, RTL Nederland en dochterondernemingen.