Klanten positief over hun afspraak bij Burgerzaken


Klanten positief over hun afspraak bij Burgerzaken

Inwoners van Hellevoetsluis die naar Burgerzaken komen, zijn positief over hun afspraak. Dat blijkt uit onderzoeksresultaten over het eerste halfjaar van 2015. Sinds 2015 kan men bij Burgerzaken alleen nog met een afspraak terecht. Sindsdien houdt de gemeente een doorlopend
klanttevredenheidsonderzoek onder de klanten van Burgerzaken.

Korte wachttijden

De klanten beoordelen alle aspecten van het maken van een afspraak met een ruime voldoende, de cijfers liggen tussen de 7,4 en 8,1. De duidelijkheid van de afspraakbevestiging en de vriendelijkheid van de medewerker beoordeelt men het positiefst. Ook over de afspraak zelf zijn de klanten
tevreden. Alle aspecten hiervan worden beoordeeld met cijfers tussen de 7,5 en 8,2. Men is vooral positief over de korte wachttijd bij de balie en de deskundigheid van de medewerker.



Verbeteringen

Het grootste deel van de mensen noemt geen verbeterpunten. De punten die wel genoemd worden, zijn bijvoorbeeld het melden bij de balie bij aankomst in het gemeentehuis en de privacy aan de balie.

Wethouder Margriet den Brok: "We nemen ondanks de positieve resultaten wel maatregelen om het afsprakenproces nog verder te verbeteren. Het aanmelden bij aankomst in het gemeentehuis gaan we bijvoorbeeld versnellen door begin 2016 een aanmeldzuil te plaatsen in de hal van het gemeentehuis. Een
andere verbetering betreft het afhalen van paspoorten, ID-kaarten en rijbewijzen. Nu moet je daarvoor ook een afspraak maken. In de loop van 2016 verandert dit. Dan kan iemand zo'n document afhalen zonder afspraak."