16-12-2015 - De gemeentelijke ombudsman staat voor u klaar
Wanneer u niet tevreden bent over de dienstverlening van een gemeentelijke dienst, medewerker of bestuurder, dan kunt u hierover een klacht indienen bij de gemeente. Bent u vervolgens ontevreden over de afhandeling van uw klacht, of komt u samen niet tot een oplossing? Dan kunt u voor een
onafhankelijk oordeel en voor bemiddeling terecht bij de gemeentelijke ombudsman.
Heeft u vragen aan de gemeentelijke ombudsman, of wilt u een afspraak maken? Stuur dan een e-mail naar: info@ombudsmanrotterdam.nl, of bel op doordeweekse dagen tussen 09.00 en 16.00 uur naar: (010) 4111 600. U kunt ook langsgaan op het inloopspreekuur. De gemeentelijke ombudsman houdt in
Vlaardingen spreekuur op woensdagochtend in even weken. U kunt dan tussen 09.00 en 10.00 uur terecht aan de Galgkade 3. Bij wijze van proef houdt de gemeentelijke ombudsman vanaf 7 januari 2016 iedere twee weken avondspreekuur van 18.30 tot 20.30 uur aan de Meent 106 in Rotterdam. Meer
informatie vindt u op www.ombudsmanrotterdam.nl.
Vanaf 2016 ook kinderombudsman
Eerder dit jaar heeft de gemeenteraad van Vlaardingen besloten de aansluiting bij de gemeentelijke ombudsman Rotterdam te verlengen met zes jaar. Vanaf 1 januari 2016 vervult de gemeentelijke ombudsman voor Vlaardingen ook de functie van kinderombudsman. De kinderombudsman onderzoekt klachten
van ouders, kinderen en jeugdinstellingen, signaleert knelpunten en adviseert. Gemeente Vlaardingen ziet de aansluiting bij de kinderombudsman als een van de maatregelen om de kwaliteit van jeugdhulp te waarborgen. Meer informatie staat op www.kinderombudsmanrotterdam.nl
Uitgelicht