Loden Leeuw voor TUI maar wel geslaagde boodschap
Loden Leeuw voor TUI maar wel geslaagde boodschap
De Loden Leeuw ontvangen is voor een bedrijf een twijfelachtige eer. Het beeldje staat symbool voor de irritantste reclame van het jaar en wordt jaarlijks uitgedeeld door het consumentenprogramma Radar. Frans Leenaars, Chief Marketing Officer TUI Western Europe laat in een reactie weten dat het niet de bedoeling is om te irriteren maar dat de boodschap voor de campagne goed overkomt.
Presentatrice Antoinette Hertsenberg gaf aan dat het publiek had gekozen voor deze tv-commercial, omdat ze de reclame *monsterlijk irritant* vond. Frans Leenaars, Chief Marketing Officer TUI Western Europe: "Het is natuurlijk nooit onze bedoeling geweest om mensen te irriteren. Integendeel, wij wilden ze inspireren om met ons op vakantie te gaan en zo weer volledig tot zichzelf te komen.* De tv-reclame was ook bedoeld om de naamswijziging van Arke naar TUI sinds 1 oktober 2015 duidelijk over de b*hne te brengen. Die missie lijkt in ieder geval geslaagd, waarbij de Loden Leeuw dan weliswaar een twijfelachtige eer is, maar toch ook een signaal dat de boodschap is opgemerkt.