Aanvoerders Eenjarige Zomerbloeiers kiezen voor promotie via Radio e..
11 december 2015
Aanvoerders Eenjarige Zomerbloeiers kiezen voor promotie via Radio en TV
Met een uitslag van ruim 75% hebben aanvoerders van Eenjarige Zomerbloeiers (Tuinplanten) voor uitvoering van het promotieplan voor 2016 gestemd.
Floraholland DSC01497
In een inspirerende omgeving besloten de aanvoerders van Eenjarige Zomerbloeiers in 2016 ook radioreclame in te zetten, als onderdeel van hun promotieplan
Op donderdag 10 december is tijdens de productbijeenkomst het promotieplan voor 2016 gepresenteerd. Een plan dat volledig is gericht op de Nederlandse consument. In de Markthal in Rotterdam kregen we een kijkje in de keuken. De prikkelende Cressperience; proeven en beleven van tuinkruiden,
viel in de smaak. Het promotieplan, de productbijeenkomst en de omgeving riep goedkeurende reacties op bij de aanwezigen.
Robs Grote Tuinverbouwing
Het promotieplan borduurt voort op de goede resultaten die behaald zijn in 2015 met productbartering in Robs Grote Tuinverbouwing. Lerend van de ervaringen wordt dit verder doorontwikkeld. In 2016 zal de kijker bijvoorbeeld ook enkele keren op bezoek komen op de kwekerij.
Promotie via Radio en TV
Nieuw in 2016 is, dat ook ingezet wordt op radioreclame via NPO Radio2 en NPO 3FM. Deze zenders hebben het grootste luisterpubliek in de gekozen doelgroepen. Promotie via radio wordt in het voorjaar 2016 ingezet. In de aanloop naar het weekend, als de consument op weg is naar huis. De looptijd
is minimaal zes weken. Een gecombineerde boodschap op Radio en TV zorgt voor extra herkenning.
De promotionele activiteiten worden zoveel als mogelijk gekoppeld aan de Outdoorcampagne van Bloemenbureau Holland. Op momenten dat de consument geinspireerd wordt over tuinplanten, worden de producten ook via TV en Radio onder de aandacht gebracht.
Merenjaren Strategisch Promotieplan
Op advies van de FPC hebben de aanvoerders nu bewust gekozen voor een plan met een looptijd van een jaar. De FPC heeft namelijk de ambitie om in het eerste halfjaar een strategisch promotieplan op te stellen voor meerdere jaren. Liefst in samenwerking met andere FPC's die ook tuinplanten
vertegenwoordigen. Het onderzoek naar de praktische mogelijkheden wordt direct opgestart.