Koers 2016-2018: Maatschappelijk en Ondernemend


Een maatschappelijke rol pakken en ondernemend zijn. Gaat dat samen? Juist, als het aan het Verbond van Verzekeraars ligt. Algemeen directeur Richard Weurding: "De veranderende behoeften van de maatschappij zijn het vertrekpunt. Denk aan de gevolgen van vergrijzing of vragen die zelfrijdende
auto's met zich meebrengen. Vanuit dat perspectief zoeken we naar mogelijkheden en bieden we oplossingen. Waarmee we ook onszelf weer sterker maken."

Daarmee vat Weurding de koers samen van het middellangetermijnbeleid 2016-2018 waarmee de Algemene Ledenvergadering woensdag 9 december heeft ingestemd. Hierin laat de verzekeringssector zien dat zij mede vorm wil geven aan een samenleving waarin zich nieuwe risico's voordoen en waarin de
behoefte aan zekerheid en solidariteit verandert. Weurding: "De koers krijgt nadrukkelijk een maatschappelijke focus, juist in een tijd van complexe economische uitdagingen. We betrekken de sector de komende jaren actief in ons beleid. De deuren gaan open en jongeren zullen actief
participeren."

Digitaal platform

Dat de deuren open gaan, maakt de vorm waarin het MLT wordt gepresenteerd al wel duidelijk: digitaal. Het MLT is beschikbaar via www.verzekeraars.nl/mlt. Hierop hebben de pijlers `maatschappelijk' en `ondernemend' een eigen plek - met de onderliggende hoofdthema's. Denk aan `arbeidsmarkt' en
`nieuwe risico's' bij maatschappelijk. En aan `soliditeit' en `klantbelang en reputatie' bij ondernemend. Ook komen diverse betrokkenen uit de sector aan het woord. Alleen maar tijd voor een snelle blik? Bekijk dan de animatiefilm die in 1,5 minuut het MLT samenvat.