Gelderland gastheer van vernieuwde Meimaand Fietsmaand

Gelderland gastheer van vernieuwde Meimaand Fietsmaand

Gelderland is de eerste gastheer van de vernieuwde Meimaand Fietsmaand. Met jaarlijks zo'n 600.000 deelnemers is dit het grootste recreatieve fietsevenement van Nederland.

Vanaf 2016 wordt Meimaand Fietsmaand in een fris nieuw jasje gestoken en treedt elk jaar een provincie naar voren als gastheer voor het evenement. Bij de keuze wordt onder andere gekeken naar draagkracht en ambities van de provincie en mogelijke koppelingen met andere activiteiten.

Kick-off

Op de Fiets en Wandelbeurs (20 en 21 februari in Jaarbeurs Utrecht) vindt de opening van het fietsseizoen en de kick-off van de vernieuwde Meimaand Fietsmaand plaats. Daar zal Gelderland zich presenteren als Gastheer Meimaand Fietsmaand 2016.

Primeur voor Gelderland

Gelderland heeft de primeur om als eerste gastheer van de vernieuwde Meimaand Fietsmaand te zijn. Dit past bij de ambitie van Gelderland om fietsprovincie nummer 1 van Nederland te zijn. In Gelderland vinden in 2016 ook de eerste 3 etappes van de Giro d'Italia plaats van 6 t/m 8 mei.

"Mooi dat we de Giro d*Italia mogen combineren met het gastheerschap voor Meimaand Fietsmaand. Ik hoop op veel enthousiaste fietsers, die de mooie Gelderse Streken ontdekken. Er is veel te zien en te beleven en mooie arrangementen te boeken. Ik wens alle fietsers veel plezier in Gelderland*

Jan Jacob van Dijk, gedeputeerde Recreatie en Toerisme, provincie Gelderland

Kansen voor het bedrijfsleven

"De combinatie van Meimaand Fietsmaand met de start van de Giro d'Italia biedt ondernemers een mooie kans aan te haken met allerlei activiteiten, zowel voor recreatiefietsers als sportfietsers, en voor jong en oud", aldus Caroline Scholtens van Meimaand Fietsmaand. "Er komt ook een uitgebreide publiciteitscampagne om de Fietsmaand een vliegende start te bezorgen. Die begint op de Fiets en Wandelbeurs en loopt door tot eind mei. Wij bieden bedrijven de hele campagneperiode een uniek promotieplatform!*

Multimediale campagne en partners

Momenteel is de voorbereiding van de landelijke campagne rondom Meimaand Fietsmaand in volle gang. Deze omvat o.a. een mix van offline en online promotie en een bijzondere campagne via de sociale media. Zo verschijnt er een fietsspecial in het AD en de dagbladen van Wegener (met een bereik van 3,8 miljoen personen) en zal Toeractief in april een speciale bijlage over het evenement uitbrengen. Meimaand Fietsmaand werkt in de campagne samen met grote mediabedrijven en partners op het gebied van toerisme en recreatie, zoals de Persgroep, BCM (uitgever van Toeractief), Bookit (van Weekendjeweg.nl), het Landelijk Fietsplatform, de Fietsersbond en NTFU.

Link: http://www.meimaandfietsmaand.nl