Autoriteitsargumentatie in medische advertenties
09dec2015
13.00
Autoriteitsargumentatie in medische advertenties
Taalbeheersing
09dec2015 13.00
Promotie
In medische advertenties proberen adverteerders consumenten ervan te overtuigen een bepaald medisch product te gebruiken. Soms worden in deze advertenties `endorsers' opgevoerd, personen die beweren de effecten van het aangeprezen product zelf te hebben ervaren. Renske Wierda onderzoekt de strategische wijze waarop adverteerders in Amerikaanse direct-to-consumer medische advertenties gebruik kunnen maken van deze variant van autoriteitsargumentatie. Zij gaat specifiek in op de mogelijkheid te anticiperen op de kritische vragen die lezers bij een dergelijk argument zouden kunnen stellen.
Mw. R.M. Wierda: Experience-Based Authority Argumentation in Direct-to-Consumer Medical Advertisements. An analytical and experimental study concerning the strategic anticipation of critical questions. Promotor is prof. dr. F.H. van Eemeren. Copromotor is dr. A.F. Snoeck Henkemans.
Deelname
Toegang vrij
Locatie
* Aula - Oude Lutherse kerk
Singel 411 | 1012 XM Amsterdam
Ga naar detailpagina
* Download de samenvatting (PDF)
Zie het origineel.Gepubliceerd door UvA Persvoorlichting