De marketing van moeilijk te categoriseren producten

Bedrijfskunde

08 dec 2015 12.00

Promotie

Bram Kuijken bestudeert binnen de marketing de effecten van categorisering voor producten die gecategoriseerd kunnen worden in meerdere categorieen of niet duidelijk kunnen worden ondergebracht in een bestaande categorie. Hij spitst zich in zijn onderzoek toe op producten en producenten die nieuw zijn en daardoor niet makkelijk gecategoriseerd kunnen worden. Een voorbeeld hiervan is de Segway, een vervoersmiddel dat niet het grote publiek heeft weten te bereiken, onder meer omdat het niet in een bestaande categorie van transportmiddelen paste.

Dhr. B. Kuijken: Undecidable? Categorization and its Effects. Promotor is prof. dr. N.M. Wijnberg. Copromotor is prof. dr. G. Gemser (RMIT University).

Deelname

Toegang vrij

Locatie

* Agnietenkapel

Oudezijds Voorburgwal 229 - 231 | 1012 EZ Amsterdam

+31 (0)20 525 2362

* Download de samenvatting (PDF)

Gepubliceerd door UvA Persvoorlichting