Rijkswaterstaat gunt aanbesteding servicedesk ICT

Rijkswaterstaat gunt aanbesteding servicedesk ICT

Nieuwsbericht - Gepubliceerd op: 03 december 2015- Laatste update: 03 december 2015 11:43 uur

Rijkswaterstaat heeft na een Europese aanbesteding de organisatie van de inrichting, cooerdinatie, uitvoering en aansturing van de Rijkswaterstaat Servicedesk ICT voor de komende vier jaar gegund aan ICT-dienstverleners Fujitsu en InWork.

De circa 9.000 medewerkers van Rijkswaterstaat kunnen bij de ICT Servicedesk terecht met vragen over de landelijke kantoorautomatisering, storingen en nieuwe aanvragen. Tot op heden werd ten behoeve van de Servicedesk ICT extra capaciteit extern ingehuurd. Op grond van de beleidskeuze om inhuur terug te dringen, heeft het bestuur van Rijkswaterstaat besloten dat volledige uitbesteding gewenst is.

De opdracht is gegund aan Fujitsu/InWork op basis van hun EMVI-score, waarbij beoordeeld is op kwaliteit (70%) en prijs (30%). Op basis van objectief meetbare prestatie indicatoren zal het contract gemonitord worden. Het contract biedt de mogelijkheid om halverwege de contractperiode te bekijken of eventueel tot verlenging wordt overgegaan.

Fujitsu/InWork streeft in haar dienstverlening naar het ontzorgen van de medewerkers van Rijkswaterstaat door het uitbreiden van mogelijkheden om klantvragen te voorkomen (selfservice) en het stellen van vragen te vergemakkelijken. Een transitieperiode van zes maanden tot de volledige overname, aansturing en uitvoering van de Servicedesk ICT is inmiddels van start gegaan.