Duurzame kabeljauw checkt in bij Hilton

02-12-2015

41 hotels van Hilton Worldwide serveren nu duurzame kabeljauw met MSC-keurmerk. Tot 2017 komen er nog eens 41 hotels bij.

Hilton Worldwide is de eerste wereldwijde hotelketen dat duurzaam gevangen kabeljauw met MSC-keurmerk in zijn restaurants op het menu zet. Tot op heden hebben in totaal 41 hotels in het Verenigd Koninkrijk, Nederland en Belgie het MSC traceerbaarheidscertificaat behaald. Daarnaast is de planning om voor eind 2017 nog eens 41 locaties van Hilton Worldwide te certificeren tegen de MSC-traceerbaarheidsstandaard.

MSC traceerbaarheidscertificaat

Deze mijlpaal maakt onderdeel uit van de reis van Hilton Worldwide naar een meer verantwoorde en duurzame bedrijfsvoering. Afgelopen april verbood het bedrijf wereldwijd het gebruik van haaienvinnen in alle restaurants en `food & beverage' faciliteiten van hotels in eigen beheer. In maart van dit jaar was Hilton Singapore bovendien het eerste hotel in Azie dat een MSC traceerbaarheidscertificaat wist te behalen.

Maxime Verstraete, vice-president duurzaamheid & ADA compliance van Hilton Worldwide, zei: "Deze aankondiging maakt deel uit van een wereldwijde lange termijn strategie die onze zelfverplichting op een verantwoord inkoopbeleid onderstreept, terwijl we de hoogste culinaire standaarden blijven waarborgen. Door het MSC-keurmerk te vermelden op de menu's van onze gecertificeerde restaurants in het Verenigd Koninkrijk, Nederland en Belgie bieden we onze gasten een bredere toegang tot een duurzaam visassortiment en blijven we hun bewustzijn daarvoor vergroten." Het blauw-witte MSC-keurmerk geeft duidelijk aan welke vis op de menukaart afkomstig is uit een gecertificeerd duurzame visserij.

Leidende rol binnen de hotelsector

Rupert Howes, CEO van MSC, zegt: "Deze certificering laat duidelijk zien dat Hilton Worldwide binnen de hotelsector een leidende rol inneemt. Door het behalen van het MSC traceerbaarheidscertificaat voor 41 hotels in verschillende Europese landen stuurt het bedrijf een duidelijke boodschap dat duurzame visinkoop bij Hilton uiterst serieus wordt genomen en dat het bedrijf op dit vlak voldoet aan de hoogste vereisten. Door te kiezen voor MSC gecertificeerde kabeljauw, beloont Hilton de vissers die hun duurzaamheid hebben aangetoond en helpt daarmee onze oceanen voor de komende generaties te behouden."

Het nieuws volgt op de aankondiging van mei 2015 dat het bedrijf een driejarige wereldwijde samenwerking met WWF is aangegaan om wereldwijd de praktijken van het horecabedrijf verder te verbeteren, de impact op het milieu te verminderen en een bijdrage te leveren aan de verduurzaming van de horecasector. Als onderdeel daarvan committeert Hilton zich aan het gebruik van duurzame vis wat inhoud dat het bedrijf vis van MSC of ASC gecertificeerde bedrijven betrekt die aan de strengste en geloofwaardige standaarden voldoen. Deze inspanningen - in combinatie met inzet vanuit de productieketen en onderwijs - hebben als doel de gezondheid van onze oceanen voor de toekomst te waarborgen.

Als een toonaangevend wereldwijd horecabedrijf moedigt Hilton Worldwide zijn hotels aan om waar mogelijk meer gebruik te maken van duurzame producten en proactief de mogelijkheden te onderzoeken om hun duurzaamheidsprestaties over de hele productieketen te verbeteren. Deze inzet ondersteunt bij Hilton Worldwide de pijler 'Living Sustainability' van de wereldwijde strategie voor maatschappelijk verantwoord ondernemen, `Travel for purpose'.

Over Hilton Worldwide

Hilton Worldwide (NYSE: HLT) is een toonaangevend hotelbedrijf dat een breed spectrum van accommodaties afdekt - van luxe en full-service hotels en resorts tot suites voor langer verblijf en servicehotels voor specifieke doelgroepen. Al 96 jaar is Hilton Worldwide toegewijd aan de voortzetting van haar traditie om hun gasten bijzondere ervaringen te bieden. Tot het portfolio van het bedrijf behoren twaalf internationale merken van wereldklasse met meer dan 4.500 hotels en timeshareverblijven (in eigen beheer, franchise, eigendom of geleased), met meer dan 745.000 kamers in 97 landen en regio's. Daaronder vallen Hilton Hotels & Resorts, Waldorf Astoria Hotels & Resorts , Conrad Hotels & Resorts, Canopy by Hilton, Curio - A Collection by Hilton, DoubleTree by Hilton, Embassy Suites by Hilton, Hilton Garden Inn, Hampton by Hilton, Homewood Suites by Hilton, Home2 Suites by Hilton en Hilton Grand Vacations. Het bedrijf beheert ook een bekroond programma voor klantenloyaliteit, Hilton HHonors(R). Hilton HHonors leden die rechtstreeks via de voorkeurkanalen van Hilton boeken, hebben toegang tot bepaalde voordelen, zoals gratis standaard Wi-Fi of digitale faciliteiten die uitsluitend beschikbaar zijn via de toonaangevende Hilton HHonors app waar HHonors leden kunnen inchecken, hun kamer kunnen kiezen en met behulp van een digitale sleutel toegang krijgen tot hun kamer. Kijk op news.hiltonworldwide.com voor meer informatie en sluit aan bij het Hilton Worldwide netwerk via facebook, twitter, youtube, flickr en linkedin.

Over `Travel with Purpose'

Via `Travel with Purpose' biedt Hilton Worldwide een gezamenlijke waarde voor zijn ondernemingen en gemeenschappen over de hele wereld. Travel for Purpose is de drijvende strategie voor de inspanningen van Hilton Worldwide op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen en richt zich op het creeren van kansen voor individuen om hun volledig potentieel te bereiken; het versterken van lokale gemeenschappen waar teamleden wonen, werken en reizen; het vieren van culturen en de kracht van het reizen en een duurzame levensstijl door het gebruik van natuurlijke hulpbronnen te meten, te analyseren en te verbeteren.