Uitreiking certificaten cursus Werken met de digitale overheid
Op woensdag 2 december reikte wethouder Frank Deij certificaten uit aan tien cursisten die de cursus `Werken met de digitale overheid' hebben gevolgd. De cursus is in het leven geroepen, omdat digitaal zaken doen met de overheid niet voor iedereen even gemakkelijk is.
De cursus van vier keer twee uur is door welzijnsorganisatie aan-z op twee locaties aangeboden. Aan de cursus op maandagavond in Terneuzen deden negen personen mee. In Axel op woensdagochtend waren dit tien personen. Tijdens de cursus werd onder meer uitgelegd hoe je op het internet veilig om
kunt gaan met vertrouwelijke gegevens en hoe je een DigiD-code aanvraagt en activeert. Ook het zoeken en vinden van informatie op overheidswebsites zoals die van SVB, UWV en Regelhulp is toegelicht. Daarnaast werd dieper ingegaan op bijvoorbeeld het activeren van de berichtenbox op
MijnOverheid en het maken van een afspraak bij de gemeente.
Gemakkelijk
Wethouder Frank Deij: "Niet alleen de gemeente Terneuzen, maar ook andere overheden vragen van burgers om steeds meer zaken digitaal te regelen. De cursus `Werken met de digitale overheid' helpt mensen hierbij op weg. Zaken regelen via het internet maakt mensen die nog niet zo bedreven zijn
met de computer onzeker. Ook denken ze dat het enorm ingewikkeld is. De cursus helpt hen over een soort drempel. Met praktische oefeningen en onder persoonlijke begeleiding ontdekken ze dat het meestal erg gemakkelijk is om zaken digitaal te regelen."
Aanmelden
De cursus `Werken met de digitale overheid' wordt meerdere keren per jaar aangeboden. In het voorjaar van 2016 start een nieuwe cursus. Aanmelden kan via aan-z, tel. 0115-563 015. De cursus kost 10 euro inclusief cursusboek.