BOVAG bouwt nieuwe website met Kentico


2 December 2015

Nieuwe website onderstreept merkfocus BOVAG als kwaliteitsgarantie

Amsterdam, 2 december 2015 - BOVAG, de brancheorganisatie voor bedrijven die zich bezighouden met mobiliteit, heeft een nieuwe website gebouwd speciaal gericht op de klanten van BOVAG-leden. De nieuwe site informeert consumenten met uitleg en achtergrond over mobiliteitszaken waardoor de
klanten van BOVAG-leden zorgeloos op weg kunnen. BOVAG gebruikte Kentico, totaaloplossing voor CMS, e-commerce en online marketing, om de website te bouwen en koos voor Datacon als integratie- en websitespecialist.

De nieuwe website van BOVAG maakt onderdeel uit van een bredere strategie waarbij de brancheorganisatie zich wil onderscheiden als kwaliteitsmerk op het gebied van mobiliteit. Consumenten die diensten of producten van BOVAG-leden gekocht hebben, moeten de garantie hebben dat ze zorgeloos
onderweg kunnen. Ongeveer een jaar geleden lanceerde BOVAG hiertoe ook de merkcampagne `Denk vooruit. Begin bij BOVAG'. Een nieuwe website die klanten van BOVAG-leden van goede informatie voorziet en hen ondersteunt in hun contact met BOVAG-bedrijven, is een belangrijk onderdeel van dit
beleid.

"We hadden reeds een website voor consumenten, maar deze was verouderd," vertelt Paul de Waal, hoofd van de communicatieafdeling van BOVAG. "De site was niet responsive en kon alleen via de desktop benaderd worden. Bovendien was de structuur van de website gemodelleerd naar de
BOVAG-organisatie, waardoor deze niet altijd even consumentgericht was. De nieuwe site is helemaal gericht op het ondersteunen van consumenten met goede informatie. We hebben goed onderzocht naar welke informatie consumenten precies zoeken en op basis van die uitkomsten een heel nieuw
websitedesign gemaakt. Onze site is nu echt SEO gedreven en vervult veel beter de rol van schakel tussen BOVAG-leden en consumenten die we als organisatie voor ogen hebben."

Kentico en Datacon
BOVAG gebruikt Kentico als CMS voor de website en liet de website bouwen door IT-partner Datacon. "Ons ledenportaal wordt reeds ondersteund door Kentico . In die zin was de keuze voor Kentico een logische. Een van de sterke punten vind ik verder dat ze een open platform hebben waar meerdere
partijen aan kunnen sleutelen. Je bent daardoor niet afhankelijk van een IT-partner" vertelt De Waal. "Datacon kwam bij de aanbesteding naar voren als een partij die de beste prijs-kwaliteit verhouding biedt. Tijdens het project heb ik hen echter vooral als een heel prettige gesprekspartner
ervaren. Ze waren flexibel en schrokken niet van vragen van leken."

Het project ging begin 2015 van start en werd na een aanloopfase in oktober afgerond. Er waren diverse technische uitdagingen in het project. Zo zijn er modules ontworpen voor hulp bij klachten en waardebepaling van auto's. Bovendien is er de thesaurus `Techneutentaal' gemaakt om consumenten
te informeren over ingewikkelde vaktermen.

"Dit project was vooral technisch uitdagend, want de site had diverse interactiemogelijkheden en veel koppelingen met externe databases. En dat is precies waar wij als bedrijf goed in zijn. Daarnaast maakt de site optimaal gebruik van de mogelijkheden die Kentico biedt. Al met al een bijzonder
geslaagd project welke we ook gaan insturen als `site van het jaar' bij Kentico," aldus een tevreden Bas Fockens, Directeur en mede-oprichter van Datacon."

"BOVAG maakt al ruime tijd gebruik van Kentico," zegt Bart Omlo, manager Kentico Benelux. "BOVAG was al voorzien van een portaal voor ledenondersteuning, maar online nog onvoldoende effectief in het bereiken en ondersteunen van klanten van leden. Met de nieuwe website hebben ze de online
zichtbaarheid van de BOVAG-leden en BOVAG-boodschappen enorm verbeterd."

##
Over BOVAG
BOVAG is een brancheorganisatie van zo'n 9.500 ondernemers die zich met mobiliteit bezighouden. Leden van BOVAG zijn gespecialiseerd in personenauto's, bedrijfsauto's en trucks, tweewielers, caravans, aanhangwagens, motorenrevisie, autoverhuur en -delen, autowassen, verkeersopleidingen en
tankstations. BOVAG ontzorgt zijn leden op allerlei gebieden. De organisatie is een nieuws- en informatiecentrum, een netwerkorganisatie, een werkgeversorganisatie die zich bezighoudt met arbeidsomstandigheden, cao's en onderwijs en een adviesorganisatie voor kwaliteitszorg. Bovendien is BOVAG
een keurmerk voor de klanten van BOVAG-bedrijven en zorgt zij ervoor dat mensen zorgeloos kunnen genieten van hun mobiliteit. Meer informatie over BOVAG is beschikbaar op http://www.bovag.nl/

Over Datacon
Datacon is de portalspecialist van Nederland. De IT-dienstverlener is sinds 1996 leverancier van intranet-, Ecommerce- en klantportalen die worden geimplementeerd op basis van standaardsystemen zoals Kentico. Datacon ontsluit informatie via portals en apps door verschillende interne en externe
systemen snel en efficient te integreren. Datacon heeft momenteel circa 40 medewerkers. Meer informatie is beschikbaar op www.datacon.nl

Over Kentico
Kentico is softwareontwikkelaar en leverancier van een totaaloplossing voor CMS, e-commerce en online marketing. De value for money propositie van Kentico zorgt ervoor dat elk type organisatie, van groot tot klein, verbluffende websites kan maken en de efficientie en effectiviteit van zijn
marketingactiviteiten kan vergroten. Bedrijven kunnen met hulp van Kentico in contact treden met klanten, inzicht krijgen in klantwensen, customer journeys inrichten, content beheren, online verkoop realiseren en de samenwerking in de eigen organisatie optimaliseren. Wereldwijd draaien
momenteel meer dan 25.000 websites in 100 landen op Kentico. Andere nederlandse klanten zijn onder andere de Provincie Flevoland, SOS Kinderdorpen, Zeeman, ROC van Amsterdam, Trans Link Systems, UMC Utrecht en NCOI.