Spryng winnaar Piet Heyn Challenger Award


Amsterdam, 20151202 -- Op 29 oktober jl. is Spryng uitgeroepen tot de winnaar van de Piet Heyn Challenger Award. De jaarlijkse onderscheiding, die in het leven is geroepen door de vakvereniging Sales Management Association (SMA), is uitgereikt op een avond die volledig in het teken staat van ‘daadkracht en succes’ en ‘koopmansgeest en authentiek en innovatief ondernemen’. Naast de commerciële top van Nederland aanwezig, werd de gala-avond opgesierd met visionaire sprekers uit het bedrijfsleven en de politiek.

De Piet Heyn SMA Challenger Award wordt toegekend aan jonge bedrijven die een veelbelovende groei hebben laten zien en opvallen in de markt. Spryng, specialist in het wereldwijd leveren van SMS diensten voor de zakelijke markt, werd in deze categorie tot winnaar gekozen vanwege haar internationale ambities en successen. Spryng viel op door haar innovatieve ondernemende grondhouding, beschikt over lef en wist die om te zetten in succesvol ondernemerschap, creëerde een eclatante groei en onderscheidt zich nu als een Game-Changer in de markt, aldus de SMA-jury.

De jury, die zich bezighield met de selectie en de uiteindelijke keuze voor de winnaar van de Piet Heyn SMA Challenger Award, bestond uit Henk Broeders (directeur Jaarbeurs Utrecht), Chris Ouwinga (CEO Unit4), Paul Nijhoff (lid van Raad van Bestuur Ecommerce Europe en voormalig CEO en mede-eigenaar van RFS Holland Holding en Wehkamp) en Frits Huffnagel (Nederlands politicus voor de VVD en City & Communicatie marketeer).

“Wij vinden het een enorme eer dat deze jury Spryng als winnaar heeft uitgeroepen. Voor ons is het winnen van de Piet Heyn SMA Challenger Award een bevestiging dat het jonge team zich krachtig heeft weten te positioneren op haar vakgebied. Wij zijn dan ook ontzettend blij deze onderscheiding namens ons allen in ontvangst te mogen nemen,” aldus Alexander Wanders en Marc Rottinghuis, oprichters van het Amsterdamse bedrijf Spryng.

In de eindbeoordeling van de jury is gekeken naar de financiële resultaten, de groei van Spryng ten opzichte van de concurrenten in zowel absolute omzet als ook in marktaandeel, de A-status welke Spryng in de financiële markt als rating heeft verworven en de manier waarop de ITC- & commerciële afdeling op een unieke manier veranderingen heeft weten te bewerkstelligen waardoor deze resultaten zijn behaald. Ook de wijze waarop Spryng de afgelopen periode in het nieuws is geweest met haar vernieuwende aanpak en de wijze waarop er wordt samengewerkt binnen de organisatie om gemeenschappelijk tot succes te komen, de hoge klanttevredenheidscore en het tonen van commercieel leiderschap, zijn in de beoordeling meegenomen.

Over Spryng
Spryng is begonnen als leverancier van mobiele diensten aan de gezondheidszorg om het no-show probleem in ziekenhuizen en andere zorginstellingen te minimaliseren. Middels de inzet van SMS diensten werd het heersende no-show probleem in de Nederlandse zorgsector met succes teruggedrongen en een groot financieel lek gedicht.

Spryng richt zich tot de zakelijke markt, zowel in binnen- en buitenland. Spryng staat voor kwaliteit, transparantie, 24/7 customer service en de beste kwaliteitsroutes tegen de scherpste prijzen met een wereldwijd bereik. Voor meer informatie over Spryng, ga naar www.spryng.nl of bel +31(0)20 7703 005 en test gratis het Spryng SMS-platform op zijn effectiviteit.