Meer stageplekken voor studenten via Integrand met steun van Salesfo..


1 December 2015

Salesforce stelt haar cloud-platform beschikbaar aan Integrand, de grootste academische stagebemiddelaar van Nederland. De stichting brengt zowel het klant- en studentbeheer als de salesactiviteiten en het managen van evenementen onder in het platform. De samenwerking wordt mogelijk gemaakt
door de Salesforce.org, de tak van Salesforce die zich bezig houdt met non-profits en educatieve instellingen.

Integrand-logoOm de rol van bemiddelaar tussen academische studenten en het Nederlandse bedrijfsleven goed uit te kunnen voeren, is het voor Integrand belangrijk dat ze beide partijen van de juiste informatie op het juiste moment voorziet. Volgens Bart Bloothoofd, operations manager bij
Integrand, bleek de software van Salesforce daarvoor het meest geschikt: `We zochten naar een platform, dat al onze processen kan ondersteunen. Zowel het klant- en studentbeheer als de salesactiviteiten en het managen van evenementen. Samen met de Salesforce.org hebben we een plan opgesteld.
Met Connexys, een aanbieder van een applicatie voor werving en selectie op het Salesforce Platform, hadden we bovendien de juiste partner voor onze recruitmentactiviteiten gevonden.'

Eerste resultaten al zichtbaar
Volgens Bloothoofd zijn de eerste resultaten al goed zichtbaar. `We kunnen nu met minder mankracht, meer taken uitvoeren. Het salesteam verkoopt bijvoorbeeld drie keer zoveel als voorgaande jaren. De tijd die we hiermee vrijspelen, zetten we in voor de ontwikkeling van nieuwe producten en
diensten. Daarnaast zorgt het platform ervoor dat we intern beter kunnen samenwerken. Iedereen binnen Integrand, of ze nu onderdeel zijn van het salesteam, werving en selectie doen of evenementen managen, kan nu bij dezelfde data. Hierdoor kunnen we studenten en bedrijven sneller dan ooit
tevoren met elkaar in contact brengen.'

1-1-1 model
Salesforce-org-logoDe samenwerking tussen Salesforce en Integrand is onderdeel van het 1-1-1 model van Salesforce. Dit houdt in dat Salesforce 1% van de inkomsten, 1% van de producten en 1% van de tijd van werknemers inzet voor de gemeenschap. Als onderdeel van het 1-1-1 model krijgt het
personeel van Salesforce maximaal zes betaalde dagen per jaar om zich in te zetten voor non-profitorganisaties. Daarnaast stelt Salesforce zijn technologieen beschikbaar aan non-profitorganisaties en onderwijsinstellingen via een gespecialiseerde tak, Salesforce.org.