Lievelingsbloemcampagne van start met 3 bloemisten


05 oktober 2015

Lievelingsbloemcampagne van start met 3 bloemisten

Bloemenbureau Holland (BBH) lanceert vandaag met Mooiwatbloemendoen.nl de lievelingsbloemcampagne 2015. In drie online video's ziet u hoe bloemisten zijn gecast voor de opdracht. Ook brengt BBH de lievelingsbloem op een ludieke wijze onder de aandacht.

Floraholland Lievelingsbloem 2015 NL

Op donderdag 17 september 2015 was de aftrap van de campagne in Nederland. Couturier Edwin Oudshoorn presenteerde veertien lievelingsbloemen, en onthulde zijn lievelingsbloem. Vandaag start de campagne actief richting de consument met een wel heel bijzondere aftrap.

Mooiwatbloemendoen.nl lanceert de lievelingsbloemcampagne in vier landen:

1. Nederland
2. Duitsland
3. Frankrijk
4. Verenigd Koninkrijk

De Europese Unie is medefinancier van de campagne. Het achterliggende idee van de campagne is dat wanneer je iemand zijn of haar lievelingsbloem geeft, dit een boeket een nog waardevoller cadeau maakt.

Campagneboodschap

De lievelingsbloemcampagne versterkt dit idee door een andere favoriet van veel vrouwen in te schakelen: aantrekkelijke mannen. In drie ludieke online video's wordt het fenomeen lievelingsbloem onder de aandacht gebracht. Deze video's worden tot en met eind oktober online aangejaagd, via
sociale media zoals:

* Facebook
* Twitter
* Diverse (video)netwerken als Youtube

Naast de stevige inzet van deze online video's wordt de campagne ondersteund door diverse offline media zoals:

* Advertenties in magazines en kranten
* Uitingen in het straatbeeld
* Radio
* Pr-berichtgeving
* Grootschalige pr-events

Maak kennis met de lievelingsbloemjongens

De lievelingsbloemcampagne loopt sinds 2012. Feedback die we van zowel vrouwen als mannen veelvuldig hebben gekregen is dat ze graag voor de casting waren uitgenodigd. In 2015 geven we gehoor aan die wens door de campagne in de vorm te gieten van castingtapes. We zijn zeer verheugd om deze
castingtapes met jullie te delen!

Knoop die boodschap in je oren

Om de boodschap extra kracht bij te zetten wordt het gedachtegoed van lievelingsbloem via een radiocampagne onder de aandacht gebracht. Tot en met eind oktober is de spot in Nederland dagelijks te horen op NPO 3, Radio 538, Sky Radio, Sublime FM en Q Music.

In Frankrijk brengt Bloemenbureau Holland de lievelingsbloemboodschap onder de aandacht via het radiostation Cherie FM, op zowel lokaal (Parijs) als nationaal niveau.

Bekijk de video's

* #Lievelingsbloem castingtape 1: Chris
* #Lievelingsbloem castingtape 2: Dominic
* #Lievelingsbloem castingtape 3: Frank