Digitale dienstverlening gemeente Nunspeet krijgt impuls door het za..


Om de kwaliteit van haar dienstverlening te verbeteren, gaat de gemeente Nunspeet zaakgericht werken. Wethouder Leen van der Maas heeft donderdag 1 oktober 2015 de eerste zaak ingevoerd in het digitale zakenmagazijn. "Wij willen als gemeente Nunspeet de digitale dienstverlening voor onze
inwoners uitbreiden. Het zaakgericht werken is daar een uitstekend middel voor en het biedt voor zowel `de klant' als gemeente veel voordelen', aldus wethouder van der Maas.

Zaakgericht werken gaat ervan uit dat alle informatie over de behandeling van een zaak aan die zaak gekoppeld is en voor alle betrokkenen toegankelijk is. Voor de klant/burger biedt het zaakgericht werken vele voordelen, zoals: snellere afhandeling, betere informatievoorziening en meer
digitale mogelijkheden. Ook hoeft de inwoner maar een keer zijn gegevens door te geven. Door het zaakgerichte werken blijven die gegevens bewaard en wordt er bij een volgende aanvraag niet meer om gevraagd. Voor de gemeente Nunspeet en voor iedere medewerker biedt het ook voordelen: slimmere
werkwijzen, inzicht in de werkvoorraad, makkelijker elkaar vervangen, 24/7 toegang tot complete zaakdossiers, etc.

Het zaakgericht werken wordt de komende maanden verder uitgebouwd. Alle producten, vragen etc. die een inwoner van de gemeente Nunspeet heeft, wordt zaakgericht per 1 januari 2016 afgehandeld.

De gemeente Nunspeet geeft de digitale dienstverlening nog meer impulsen. Er wordt druk gebouwd aan een nieuwe gemeentelijke website met meer mogelijkheden om snel een afspraak te maken, een paspoort te regelen of een vergunning aan te vragen. De nieuwe website wordt eind van dit jaar
gelanceerd. Ook krijgen de inwoners van Nunspeet inzicht in hun zaken met de gemeente via hun eigen persoonlijke internetpagina. Ook heeft de gemeente Nunspeet een nieuwe gemeente-app.