eWeek haalt futurist Jason Silva naar Amsterdam


30 September 2015

Startup, `nerd' of manager, eWeek biedt voor ieder wat wils

Amsterdam, 30 september 2015 - Futurist, filmmaker en `epiphany addict' Jason Silva spreekt tijdens eDay, onderdeel van Amsterdam eWeek. Dit is het grootste online business festival van de Benelux. Silva is in meer dan honderd landen bekend van Brain Games, de met een Emmy genomineerde
tv-serie op National Geographic Channel. Naast eDay kent eWeek nog vele events voor verscheidene doelgroepen. Wie geinteresseerd is in Bevahior Design, Internet of Things, Virtual Reality, Game Development, New York Startup pitches, 4D Printing, Fintech en nog meer, mag dit online business
festival niet missen.

Silva is tevens de maker van de Discovery Digital webserie Shots of Awe. Hij combineert filosofie, wetenschap en kunst en weet daarmee generatie Y op YouTube te boeien. Zijn video's zijn al met al meer dan 60 miljoen keer bekeken en worden vergeleken met `filmtrailers voor ideeen'. Tijdens de
eDay op donderdag 8 oktober in Amsterdam deelt hij zijn succesformule.

Startup, nerd of manager?
Amsterdam eWeek inspireert en biedt tal van kennissessies naast de grotere events als eDay en eRetail Europe. De 30 events tijdens eWeek varieren van epic parties, open houses, een University Symposium, festival NewCo, workshops tot de grotere events. Tijdens eWeek spreken er maar liefst 100
internationale sprekers op de verschillende locaties in Amsterdam. `Ons festival heeft een brede doelgroep; van startups tot nerds en managers. We bieden hen het totale spectrum van het digitale ecosysteem', aldus Dre Kampfraath, medeorganisator van eWeek.

Enkele highlights van Amsterdam eWeek zijn:

* Behavior Design AMS (6 oktober) - Labs.info en Somehow vertellen over hoe ontwerpen gedrag kunnen beinvloeden, of zelfs fundamenteel kunnen veranderen. Een must voor zowel ontwerpers als marketeers.
* Internet of Things & Virtual Reality (6 oktober) - Een inspirerende ontbijtsessie georganiseerd Deloitte Digital & Adobe in The Edge, het meest futuristische gebouw van Amsterdam.
* Usabilla EXCHANGE (7 oktober) - Over hoe je tegenwoordig slim met user feedback kunt omgaan.
* Growing the Mile (7 oktober) - Glimworm deelt zijn ervaringen met de iBeacon Mile tijdens SAIL Amsterdam 2015.
* The Clash (9 oktober) - Nederland is een Startup-land bij uitstek en zij kunnen nog wat leren van de Startups uit New York die veelal net wat verder zijn met het uitbouwen van hun ideeen. Tijdens The Clash presenteren Nederlandse Startups hun ideeen aan een aantal uit New York overgevlogen
Startups, zoals Social Bicycles, Centrallo, Hitlist en AlleyWatch. Op hun beurt kunnen zij weer wat leren van de Nederlanse corporates voor wie zij dan ook hun ideeen zullen pitchen.
* Crowdfunding workshop (9 oktober) - Deze gratis workshop wordt gegeven door Marije Lutgendorff, schrijfster van het veel geroemde boek; Crowdfunding, de hype voorbij!.
* Holland Fintech (9 oktober) - Ontdek de laatste technologische ontwikkelingen in de financiele wereld; blockchain, encrypted money. Een open sessie van kennisuitwisseling.
* NewCo (9 oktober) - Het innovatie festival met rondleidingen, workshops, demo's en openhartige kennismakingen bij bijzondere bedrijven.

Aanmelden
Het volledige programma en de aanmeldingslinks voor de verschillende events zijn te vinden op: www.amsterdameweek.com/program.

Over eWeek
Tijdens de eWeek komen meer dan 9.000 bezoekers uit binnen- en buitenland - bij elkaar op tal van events in Amsterdam om de nieuwste ontwikkelingen te volgen en te netwerken. De Amsterdam eWeek is een initiatief van Emerce in nauwe samenwerking met participanten, waaronder Automotive online,
B.Amsterdam, Glimworm Information Technology, IAB, iMMovator, Info.nl, MWG, NewCo Amsterdam, Nextstage, Rockstart, Startupbootcamp, Somehow, Usabilla, Your Social, VU, Pakhuis de Zwijger en Kromhouthal aan De Overkant. Voor meer informatie zie: www.amsterdameweek.com

Interview aanvragen voor de pers
Verschillende sprekers zijn beschikbaar voor een persinterview. Neem voor meer informatie contact op met Margreet Poolman via e-mail margreet@lubbersdejong.nl of telefonisch via 020 2050422.

Tags: marketing, mkb