LeasePlan start nieuwe private leaseactie in samenwerking met V&D en..


30.09.2015

Na succesvolle acties met MediaMarkt en Albert Heijn XL, biedt LeasePlan opnieuw private leaseauto's aan via het retailkanaal. Geinteresseerden kunnen tijdens het V&D Prijzencircus van 25 september tot en met 11 oktober in 20 V&D-filialen en online op VD.nl terecht voor het leasen van een
gloednieuwe 5-deurs SEAT Mii of SEAT Ibiza tegen een vaste maandprijs. Sanoma heeft onderzoek gedaan naar de mobiliteitsbehoeften onder diverse doelgroepen en verzorgt de gehele media-inzet rondom deze private lease campagne.

Belangstelling private lease groeit

LeasePlan ziet de belangstelling voor private lease bij consumenten fors groeien. Enkele jaren geleden was er nog sprake van koudwatervrees. Inmiddels blijken Nederlanders de voordelen van het rijden in een nieuwe auto tegen een vast maandtarief als een serieus alternatief te zien voor de
aanschaf van een (nieuwe) eigen auto.

Bijna de helft van de prive leaserijders (42%) was niet actief op zoek naar een andere auto, zo blijkt uit onderzoek van LeasePlan Nederland onder ruim 500 private leaseklanten. Meer dan een derde van de ondervraagden had zelfs nog nooit van private lease gehoord, voordat zij een private
leasecontract afsloten (36%). Bij het merendeel van de afgesloten private leasecontracten blijkt de hoofdbestuurder een vrouw (62%). In de meeste gevallen is dezelfde vrouw ook de contractant.

Gemak en zorgeloos rijden

Voor de private leaserijders zijn gemak, zekerheid en zorgeloos rijden doorslaggevend om over te stappen op private lease, zo laat het onderzoek zien. Martijn Versteegen, Marketing Directeur bij LeasePlan Nederland: "Onze nieuwe klanten geven aan dat private lease voelt als `een nieuwe auto
zonder de zorgen van een auto'. Je komt niet voor vervelende verrassingen te staan op het gebied van onderhouds- en reparatiekosten. Ook bandenwissel, WA verzekering (met eigen bijdrage), Casco-dekking, wegenbelasting en pechhulp zijn inbegrepen. En omdat we duidelijk zijn over de afspraken -
je kunt al leasen vanaf 12 maanden en tussentijds boetevrij het contract aanpassen - weet je precies waar je aan toe bent. Een oud vooroordeel dat private lease inflexibel zou zijn, verliest steeds meer aan kracht."

Media-inzet door Sanoma

Sanoma is verantwoordelijk voor de media-inzet (informeren, inspireren) middels branded content, advertorials en redactionele aandacht in diverse titels waaronder Libelle. Prive lease is een relatief nieuw fenomeen en behoeft daarom verdere uitleg bij de gekozen vrouwelijke doelgroep. Uit
eigen onderzoek van Sanoma (voorjaar 2015) is gebleken wat de huidige mobiliteitsbehoefte is van de Libelle lezeres. Hierop is vervolgens het aanbod van LeasePlan afgestemd en de keuze gemaakt voor een 5-deurs uitvoering van de SEAT Mii. Tevens zet Sanoma overige activatie-middelen in zoals
DM, eDM, online audience-targeting en retargeting met communicatie van de daadwerkelijke aanbieding 'SEAT Mii vanaf EUR 189,- per maand'.

Contact sales Sanoma

Ben je op zoek naar de juiste advertentie oplossing voor het bereiken van jouw doelstellingen? We denken graag met je mee. Neem contact op met ons salesteam, 088 556 77 77 of stuur een e-mail naar sales.nl@sanoma.com.



Print Download PDF Contact Stuur door