'Nederlandse meiden verkiezen vriendinnen boven verkering'
dinsdag 29 september 2015 06:00 Binnenland
Dit is een origineel bericht van Libresse
ZEIST, 28 september 2015 - Shoppen, bellen, uit eten gaan en feestjes vieren; met je beste vriendinnen deel je alles. Toch? Libresse deed onderzoek naar vriendschappen onder Nederlandse vrouwen tussen de 16 en de 24 jaar. Nederlandse vriendinnengroepen zijn hecht en intiem; driekwart verkiest haar vriendinnen boven een liefde en zegt geen geheimen te hebben voor elkaar (52%). De helft van de meiden deelt details over haar seksleven onderling en vijftien procent heeft zelfs wel eens gezoend met haar BFF. Echter, een derde voelt zich ook wel eens buitengesloten of ervaart soms groepsdruk. In deze gevallen maken meiden zich schuldig aan het overdrijven van verhalen (36%) of een leugentje om bestwil (20%). Volgens een derde van de ondervraagden zorgt ruzie nadat het is goedgemaakt overigens voor een hechtere vriendschap.
BFF bucketlist
Maar liefst driekwart van de jonge vrouwen heeft een vaste vriendinnengroep. En bijna negentig procent geeft aan helemaal zichzelf te kunnen zijn in het bijzijn van haar vriendinnen. De meerderheid (68%) voelt zich onder haar vriendinnen zo comfortabel, dat zij meer dingen durft te doen die normaal gesproken buiten haar comfort zone liggen. Om een nieuwe uitdaging aan te gaan zijn het dus vooral vriendinnen (73%) die voor een extra duwtje in de rug zorgen, eerder dan ouders (62%) of een liefde (59%). En Nederlandse meiden dromen groots. De top-5 bucketlist:
- Een (wereld)reis maken (42%)
- Bungeejumpen of parachutespringen (39%)
- Zingen in het openbaar (23%)
- Presenteren/spreken voor een groot publiek (18%)
- Een extreme sport beoefenen (17%)
Cheeky detail: vijftien procent droomt ervan een one-night-stand te hebben...
Favoriete girls-day-out
Een op de vijf besteedt haar tijd liever met vriendinnen dan met haar geliefde. Winkelen (59%) en uit eten gaan of een terrasje pakken (56%) horen dan met stip thuis in een perfecte meidendag. Ook samen stappen of naar een festival gaan zijn populair (31%), gevolgd door vakantie; bijvoorbeeld een weekendje weg of een citytrip naar het buitenland. Andere favoriete activiteiten zijn spelletjes spelen (14%), samen sporten (11%) en een beautymiddagje houden (10%). Libresse vindt dat meiden alle uitdagingen aan moeten gaan, ook al ben je ongesteld. Het merk introduceert daarom het nieuwe truth-or-dare game Play Fearless, dat je samen met je vriendinnen via Instagram en andere social media kunt spelen. Ga gauw naar het Instagram-account LibresseNL en tag jouw vriendinnen in de speelkaarten.
Over het onderzoek
Het onderzoek is in opdracht van Libresse uitgevoerd door onafhankelijk onderzoeksbureau Panelwizard. Het doel van het onderzoek was om inzicht te krijgen in hoe belangrijk vriendinnen zijn voor Nederlandse meiden en welke activiteiten zij het liefst met elkaar doen. Aan het onderzoek hebben 1.105 vrouwelijke respondenten tussen de 16 en 24 jaar deelgenomen. Hierbij is rekening gehouden met een reele spreiding in leeftijd, gezinssituatie en opleidingsniveau.
Over Libresse
De producten van Libresse zijn al ruim 70 jaar geinspireerd op vrouwen en wat vrouwen bezighoudt. Libresse producten zijn ontworpen om perfect te passen en de meest optimale zekerheid en comfort te bieden. Hoe beter de pasvorm, hoe meer zekerheid een product biedt en hoe beter de vrouw zich voelt. Vrouwen verwachten veel van maandverband en inlegkruisjes, een markt die daarom wordt gekarakteriseerd door de ontwikkeling van steeds weer nieuwe en verbeterde producten. Libresse is een handelsmerk van SCA, een internationaal bedrijf dat producten voor persoonlijke hygiene, tissues, verpakkingen, papier en producten uit de bosbouw ontwikkelt en produceert.
Over SCA
SCA is een toonaangevend, wereldwijd hygiene- en bosproducten bedrijf. De Groep ontwikkelt en produceert duurzame personal care-, tissue- en bosproducten. Verkoop vindt plaats in ongeveer 100 landen via een aantal sterke merken, waaronder wereldwijd TENA en Tork en regionaal Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo en Vinda. Als Europa's grootste particuliere boseigenaar, legt SCA een bijzondere nadruk op duurzaam bosbeheer. De Groep heeft rond de 44.000 medewerkers en de verkoop in 2014 bedroeg 11,4 miljard EURO. SCA is gesticht in 1929, heeft zijn hoofdkwartier in Stockholm, Zweden en is genoteerd op de NASDAQ OMX Stockholm. Voor meer informatie, bezoek www.sca.com