Bekendmakingen week 40 - 2015


Voornemen uitschrijving Basisregistratie Personen

Burgemeester en Wethouders van de gemeente Heerhugowaard zijn voornemens om de bijhouding van adresgegevens van de navolgende personen in de Basisregistratie Personen (BRP) op te schorten op grond van artikel 2.22 van de Wet Basisregistratie Personen (Wet BRP).

Uit onderzoek is naar voren gekomen dat de onderstaande personen naar alle waarschijnlijkheid niet meer woonachtig zijn op het adres waar zij in de BRP staan geregistreerd:

* A. Polczak geboren 30-08-1965
* S. Kantar geboren 19-10-1981
* L. Peng geboren 03-02-1973

Deze personen of diens gezaghouder worden verzocht zo spoedig mogelijk hun nieuwe adres door te geven in de (nieuwe) woongemeente.

Als wij binnen 4 weken geen reactie krijgen over de verblijfplaats van bovengenoemde personen zien wij ons genoodzaakt om betrokkenen uit te schrijven uit de BRP als vertrokken: Land Onbekend. Dit heeft tot gevolg dat betrokkenen dan niet meer als ingezetenen van Nederland staan ingeschreven.
Hierdoor kan het recht op overheidsvoorzieningen die afhankelijk zijn van de inschrijving in Nederland zoals uitkeringen, kinderbijslag, pensioen e.d. komen te vervallen.

40BZ06

INGEDIENDE AANVRAGEN VOOR EEN OMGEVINGSVERGUNNING

Burgemeester en wethouders van Heerhugowaard maken bekend dat zij de volgende aanvragen voor een omgevingsvergunning hebben ontvangen:

Datum

Ingekomen Locatie Werkzaamheden

10-09-2015 Voltastraat 1 plaatsen 2 kantelmasten

17-09-2015 Excelsiorhof 2 vervangen pui met loopdeur

18-09-2015 Verlaat 9 revitalisering van bestaande kantine

18-09-2015 Dille 23 bouwen woning

21-09-2015 Pascalstraat 17 uitbreiden kantoor

22-09-2015 Vosmaerlaan 30 plaatsen dakopbouw

Deze aanvragen zijn of worden in behandeling genomen. Het is altijd mogelijk om een aanvraag in te zien. Belt u even als u van plan bent langs te komen of maak een afspraak via www.heerhugowaard.nl/afspraak. De frontoffice van de afdeling Omgevingsvergunning is bereikbaar onder telefoonnummer
14 072

VERLEENDE OMGEVINGSVERGUNNINGEN/BOUWVERGUNNINGEN

Door burgemeester en wethouders van Heerhugowaard verleende vergunningen:

Datum

verzonden Locatie Werkzaamheden

22-09-2015 Stevinstraat 6A verbouwen bedrijfspand

22-09-2015 Industriestraat 9 wijzigen kozijnen

23-09-2015 Middenweg 479 uitbouwen achtergevel van de woning

24-09-2015 Broekhorn verbeteren oostelijke kade

24-09-2015 Industriestraat 8A verbouwen bedrijfspand

Zienswijze:

Tijdens de genoemde termijn (twee of zes weken) kunnen belanghebbenden een mondelinge of schriftelijke zienswijze indienen bij het college van burgemeester en wethouders van Heerhugowaard. Voor het indienen van een mondelinge zienswijze kunt u een afspraak maken via de administratie van de
afdeling Omgevingsvergunning (tel.nr. 14 072). Van de mondelinge zienswijzen wordt een verslag gemaakt.

Bezwaar:

Binnen zes weken na datum van verzending van deze vergunningen kan een bezwaarschrift worden ingediend. Een bezwaarschrift kan alleen schriftelijk worden ingediend bij het college van burgemeester en wethouders van Heerhugowaard, Postbus 390, 1700 AJ Heerhugowaard.

In dit bezwaarschrift vermeldt u:

* uw naam, adres en telefoonnummer;
* de datum;
* een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt;
* de reden waarom u bezwaar maakt;
* uw handtekening.

Daarnaast kan op grond van artikel 8:81 van de Algemene wet bestuursrecht, indien onverwijlde spoed dit vereist, gelet op de betrokken belangen, aan de rechtbank worden verzocht een voorlopige voorziening te treffen. Een verzoek tot het treffen van een voorlopige voorziening moet worden
gericht aan de Rechtbank Noord-Holland, sectie Bestuur, Postbus 1621, 2003BR Haarlem.

Bij een verleende omgevingsvergunning voor de onderdelen:

* kappen;
* handeling met gevolgen voor beschermde monumenten;
* slopen;
* werk of werkzaamheden uitvoeren;

moet nog aanvullend worden vermeld dat de vergunninghouders met de werkzaamheden mogen beginnen, met ingang van de zevende week na dag van bekendmaking (is dag van verzending van de vergunning aan aanvrager), ongeacht eventueel ingediende bezwaren

Beroep:

Tegen dit besluit kan beroep worden ingesteld. Het beroepschrift moet binnen zes weken na de verzenddatum van het besluit zijn ingediend bij de Rechtbank Noord-Holland, sectie Bestuur, Postbus 1621, 2003BR Haarlem. Voor het in behandeling nemen van het beroep is griffierecht verschuldigd.

U kunt ook digitaal beroep instellen bij de rechtbank via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden.

Daarnaast kan op grond van artikel 8:81 van de Algemene wet bestuursrecht, indien onverwijlde spoed dit vereist, gelet op de betrokken belangen, aan de rechtbank worden verzocht een voorlopige voorziening te treffen. Een verzoek tot het treffen van een voorlopige voorziening moet worden
gericht aan de President van de Rechtbank.

APV/Bijzondere wetten

Door Burgemeester ( en wethouders) van Heerhugowaard verleende vergunningen/ontheffingen:

* N.C.H. Braak, een evenementenvergunning voor het houden van een kinderkermis van 25 t/m 27 september 2015 op het parkeerterrein bij Middenwaard aan de voorzijde naast het Stadsplein te Heerhugowaard (verzonden 22 september 2015);

* Klepierre Management Nederland B.V., een evenementenvergunning voor het houden van een expositie op 3 en 4 oktober 2015 op de locatie Middenwaard te Heerhugowaard (verzonden 22 september 2015);

* Dolpromoties, een evenementenvergunning voor het houden van een crea- en hobbymarkt op 15 november 2015 op de locatie Middenwaard te Heerhugowaard (verzonden 23 september 2015);

* Stichting Koningin Wilhelmina Fonds voor de Nederlandse Kankerbestrijding, een evementenvergunning/gebruiksvergunning inrichting voor het houden van een Samenloop voor Hoop op 3 en 4 oktober 2015 op de locatie Rosarium te Heerhugowaard (verzonden 24 september 2015);

Bezwaar

Als u het niet eens bent met dit besluit dan kunt u bezwaar maken. Overweegt u een bezwaarschrift in te dienen dan verzoeken wij u om eerst contact met ons op te nemen voor een toelichting op het besluit. Bent u het hierna nog altijd oneens met het besluit dan schrijft u een bezwaarschrift
indien voor zover van toepassing, aan het college van burgemeester en wethouders of de burgemeester van de gemeente Heerhugowaard

Dit bezwaarschrift stuurt u binnen zes weken na verzenddatum van dit besluit naar: postbus 390, 1700 AJ Heerhugowaard. In het bezwaarschrift moeten tenminste zijn vermeld:

* Uw naam, adres en telefoonnummer
* Een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt
* De reden(en) waarom u het niet eens bent met de beslissing
* De datum waarop u het bezwaarschrift geschreven heeft

Voorlopige voorziening

De uitvoering van het besluit gaat gewoon door, ook al heeft u bezwaar gemaakt. Als u van mening bent dat een beslissing op uw bezwaarschrift niet kan worden afgewacht, dan kunt u aan de voorzieningenrechter vragen een voorlopige voorziening te treffen. Wanneer deze wordt toegekend door de
rechter, dan kan de uitvoering van het besluit worden uitgesteld tot het moment waarop op uw bezwaarschrift is beslist.

Een verzoek om een voorlopige voorziening kan alleen worden ingediend als u ook een bezwaarschrift heeft ingediend. Het verzoek stuurt u naar de voorzieningenrechter van de Rechtbank Noord-Holland, afdeling Publiekrecht, sectie Bestuur, postbus 1621, 2003BR Haarlem. Voor de behandeling van een
verzoek om voorlopige voorziening moet u een bijdrage betalen, het zogenaamde griffierecht.

U kunt ook digitaal een verzoek om een voorlopige voorziening indienen bij de rechtbank via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Hiervoor heeft u een DigiD (elektronische handtekening) nodig. Kijk op de genoemde website voor de precieze voorwaarden.

40OV52

Deze bekendmakingen zijn verschenen in het Heerhugowaards nieuwsblad d.d. 29 september 2015, jaargang 31, nr. 40, pag. 4.

29 september 2015