Conceptstore in versproducten opent deuren in Utrecht
29 september 2015
Conceptstore in versproducten opent deuren in Utrecht
Op vrijdag 2 oktober opent de VoorKeur conceptstore in versproducten voor de eerste keer haar deuren in Hoog Catharijne, Utrecht. Vijf leden van FloraHolland presenteren in deze tijdelijke pop-up winkel nieuwe producten en concepten om naar de mening van de consument te vragen.
De mening van de consument wordt meegenomen in de productontwikkeling. Het op deze manier betrekken van de consument bij productontwikkeling is nieuw binnen onze sector.
Consumentenonderzoek essentieel
Een van de doelstellingen van onze strategie FloraHolland 2020 is dat meer consumenten meer uitgeven aan bloemen en Planten. Inzicht in de consument is daarvoor essentieel. Voor FloraHolland is VoorKeur een goed instrument om op kleine schaal nieuwe producten en concepten te presenteren aan
consumenten en hun reacties te peilen.
Leden doen mee aan de conceptstore
Voor de eerste winkel in Utrecht hebben de volgende leden van FloraHolland zich aangemeld:
o KP Holland test verschillende varianten van de Spathiphyllum.
o Vireo koppelt thema's als 'Green is.. fresh air', Green is.. relaxing' aan groene kamerplanten om de benefits van deze planten duidelijk te maken aan de consument.
o Comfort Plant Group brengt het concept 'More Lips' onder de aandacht en is benieuwd of het onderscheidend en opvallend genoeg is.
o Bromelia Specialist presenteert een Bromelia als snijbloem in een vaas
o Kwekerij Vreugdenberg test de nieuwe Kalanchoe 'Croco'.
Centrale ligging
Hoog Catharijne, het overdekte winkelcentrum in de binnenstad van Utrecht, is vanwege de landelijk centrale ligging en hoge bezoekersaantallen een geschikte locatie voor de conceptstore van Voorkeur. Bij voldoende belangstelling wordt de winkel op den duur naar Den Haag verplaatst.