Libresse lanceert Instagram-campagne "Play Fearless"

maandag 28 september 2015 07:47 Binnenland

Dit is een origineel bericht van Libresse

Social media spel geinspireerd op 'truth or dare' richt zich op jonge vrouwen

ZEIST, 28 september 2015 - Wereldwijd hygienemerk Libresse lanceert vandaag een nieuwe social mediacampagne, die jonge vrouwen stimuleert om fearless in het leven te staan. De campagne speelt in op de populariteit van spelletjes en is geinspireerd op het bekende 'truth or dare' mechanisme. Het Play Fearless-spel vindt plaats op het Instagram-kanaal @LibresseNL, waar vriendinnen elkaar in speelkaarten kunnen taggen om uitdagende opdrachten uit te voeren of bekentenissen te doen. De campagne wordt omarmd door diverse social media-bekendheden, zoals Teske de Schepper, Veronica van Hoogdalem en DisforDazzle. Zij dagen om de week hun volgers uit met truths en dares of delen videocontent waarin zij gekke opdrachten moeten uitvoeren.

Vriendinnen uitdagen

De campagne richt zich op vrouwen tussen de 16 en 24 jaar en speelt in op de kracht van vriendschappen, waarin meiden elkaar stimuleren om af en toe eens buiten hun comfort zone te treden. Uit onderzoek van het merk* blijkt dat het vooral vriendinnen (73%) zijn die voor een extra duwtje in de rug zorgen, eerder dan ouders (62%) of een liefde (59%). "We vinden het belangrijk om onze doelgroep aan te moedigen alle uitdagingen in het leven aan te grijpen en zich door niets te laten tegenhouden. Ook niet door ongesteld zijn bijvoorbeeld. Met dit spel dagen we meiden door middel van fun content uit om nieuwe dingen te proberen en samen plezier te hebben," zegt Marian Bron, marketingmanager bij Libresse. Het spelplatform vindt plaats op Instagram, maar is ook via andere social media of offline tijdens een meidenavond te spelen.

Campagne credits

Aan deze campagne werkten mee:

- Conceptcreatie en PR: Het PR Bureau

- Conceptcreatie, influencer management en productie: MAAK

- Copy: Vivian Sneep en Nina Aaldering

- Design: Maren Bruin

- Community management: Isobar

*Over het onderzoek

Het onderzoek is in opdracht van Libresse uitgevoerd door onafhankelijk onderzoeksbureau Panelwizard. Het doel van het onderzoek was om inzicht te krijgen in hoe belangrijk vriendinnen zijn voor Nederlandse meiden en welke activiteiten zij het liefst met elkaar doen. Aan het onderzoek hebben 1.105 vrouwelijke respondenten tussen de 16 en 24 jaar deelgenomen. Hierbij is rekening gehouden met een reele spreiding in leeftijd, gezinssituatie en opleidingsniveau.

Over Libresse

De producten van Libresse zijn al ruim 70 jaar geinspireerd op vrouwen en wat vrouwen bezighoudt. Libresse producten zijn ontworpen om perfect te passen en de meest optimale zekerheid en comfort te bieden. Hoe beter de pasvorm, hoe meer zekerheid een product biedt en hoe beter de vrouw zich voelt. Vrouwen verwachten veel van maandverband en inlegkruisjes, een markt die daarom wordt gekarakteriseerd door de ontwikkeling van steeds weer nieuwe en verbeterde producten. Libresse is een handelsmerk van SCA, een internationaal bedrijf dat producten voor persoonlijke hygiene, tissues, verpakkingen, papier en producten uit de bosbouw ontwikkelt en produceert.

Over SCA

SCA is een toonaangevend, wereldwijd hygiene- en bosproducten bedrijf. De Groep ontwikkelt en produceert duurzame personal care-, tissue- en bosproducten. Verkoop vindt plaats in ongeveer 100 landen via een aantal sterke merken, waaronder wereldwijd TENA en Tork en regionaal Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo en Vinda. Als Europa's grootste particuliere boseigenaar, legt SCA een bijzondere nadruk op duurzaam bosbeheer. De Groep heeft rond de 44.000 medewerkers en de verkoop in 2014 bedroeg 11,4 miljard EURO. SCA is gesticht in 1929, heeft zijn hoofdkwartier in Stockholm, Zweden en is genoteerd op de NASDAQ OMX Stockholm. Voor meer informatie, bezoek www.sca.com

- Einde persbericht -