Veertien telecombedrijven nemen deel aan campagne mobiel internet


Datum: 24 september 2015

Op 1 oktober 2015 start de tweede fase van de campagne voor mobiel internet. Veertien telecomoperatoren doen mee en zullen voordelige acties aanbieden, gericht op personen die weinig of geen gebruik maken van mobiel internet.

De eerste fase was een heuse informatiecampagne die gepaard ging met de lancering van de website www.surfmobiel.beExterne link. Via de simulator kunnen bezoekers er berekenen hoe veel datavolume ze gebruiken en zo een telecomabonnement op maat kiezen.

Met het tweede luik laten de initiatiefnemers consumenten op een laagdrempelige manier proeven van mobiel internet. De aandacht gaat vooral naar consumenten die niet vertrouwd zijn met mobiel internet.

In 2014 scoorde Belgie met een penetratiegraad van 57,5 % gebruikers nog onder het Europese gemiddelde van 66,7 %. Voordelige aanbiedingen van maar liefst veertien telecomoperatoren moeten dit percentage omhoog krikken.

Meer informatie op surfmobile.beExterne link
Externe link
Overzicht van de deelnemende operatorenExterne link