Veel media-aandacht voor Ap Dijksterhuis
Veel media-aandacht voor Ap Dijksterhuis
Dijksterhuis - Op naar gelukHet boek Op naar geluk van Ap Dijksterhuis dat vorige week verscheen bij Prometheus, ontvangt veel aandacht van de media. Afgelopen weekend verscheen er een vermelding in de Volkskrant en een groot interview met de auteur. Vorige week verscheen een vraaggesprek in
Trouw. Ook de aankomende weken is er veel aandacht voor zijn nieuwe boek. Zo zal Ap Dijksterhuis te gast zijn bij de Tros Nieuwsshow en bij het VPRO-programma Boeken van Wim Brands.
Klik hier om het interview met Dijksterhuis in de Volkskrant te lezen op Blendle.com.
Over Op naar geluk:
Ons geluk hebben we voor een aanzienlijk deel in eigen hand. Voor 50 procent zelfs, zo vertelt de hedendaagse wetenschap ons. In de zoektocht naar het begrijpen van geluk verbindt Ap Dijksterhuis met veel vaart en humor de moderne psychologie en neurowetenschap met de klassieke westerse
filosofie en oosterse filosofie. De lezer wordt meegenomen langs het boeddhistische ideaal van mindfulness en het heilzame effect van reizen, langs de vraag of we een vrije wil hebben, langs de overeenkomst tussen het geloof in een God en het bezoek aan een popfestival, langs de wijsheid van
John Lennons moeder en de valkuilen van de consumptiemaatschappij, langs Socrates' ideeen over de zorg voor de ziel, langs de beste manier om de juiste doelen te stellen, en de typisch eenentwintigste-eeuwse vraag hoe vaak je, voor je eigen gemoedsrust, nu eigenlijk je e-mail moet lezen.
In zijn bestseller Het slimme onbewuste schreef Dijksterhuis dat, hoewel ons gedrag vooral bestuurd wordt door het onbewuste, we ons bewustzijn nodig hebben om geluk te ervaren. In Op naar geluk legt hij uit hoe we dat moeten doen. En wie wil er nu niet gelukkig worden?
Ap Dijksterhuis (1968) is een van de invloedrijkste psychologen van Nederland. Hij is hoogleraar psychologie van het onbewuste aan de Radboud Universiteit Nijmegen en een van de redacteuren van het gezaghebbende wetenschappelijke tijdschrift Science. Hij won vele prijzen, waaronder de Early
Career Award van de American Psychological Association. Van zijn boek Het slimme onbewuste zijn inmiddels 100.000 exemplaren verkocht.
Over Het slimme onbewuste:
`Dijksterhuis heeft een prettige en soms ook humoristische schrijfstijl. (...) Het boek leest vlot weg als een spannende roman, maar is tegelijkertijd voldoende wetenschappelijk.'
De Psycholoog