Aankondiging: Nieuwe algemeen directeur/ gemeentesecretaris
21 september 2015
Het college van Burgemeester en Wethouders heeft ingestemd om Marcel Klos per 1 oktober aanstaande te benoemen als algemeen directeur/ gemeentesecretaris van de gemeente Brummen. De gemeentesecretaris is de baas van de ambtelijke organisatie en de schakel tussen het politieke bestuur
(burgemeester en wethouders)en de ambtenaren.
Deze benoeming komt voort uit de ingezette organisatieverandering voor de gemeente Brummen. Het college kiest daarbij voor een compact, flexibel en slagvaardig organisatiemodel met minder managementlagen, korte aansturingslijnen met minder leidinggevenden. Alle leidinggevende posities zijn
daarbij vacant gesteld. De komende weken worden de andere vier leden uit het leidinggevende team benoemd.
De huidige gemeentesecretaris, Lisenka Schmitz, begint per 1 oktober bij de gemeente Apeldoorn.
Klos is sinds 2008 werkzaam bij de gemeente Brummen. Sinds 2013 is hij afdelingsmanager Beleid en Bedrijfsvoering en heeft vanuit die hoedanigheid de afgelopen periode met het college gewerkt aan de Perspectiefnota "Wij Werken voor Brummen".