Aanvragen briefadres - hoe gaat dat?


Een briefadres is een huisadres waar u uw post laat bezorgen. De hoofdbewoner van het briefadres is verplicht die post aan u door te geven.

Een briefadres is bedoeld voor mensen die geen vast woonadres hebben zoals schippers of kermisexploitanten. Ook als u in een verpleeghuis, een blijf-van-mijn-lijfhuis of strafinrichting zit, kunt u een briefadres aanvragen. Soms kunt u een briefadres aanvragen omdat dit voor u veiliger is in
een bepaalde situatie. De burgemeester beoordeelt dit.

Aanvragen

U kunt een briefadres aanvragen bij de gemeente waarin het briefadres ligt. Geef hierbij duidelijk aan waarom u een briefadres wilt. Als de gemeente akkoord gaat, krijgt u alle post van de gemeente en andere overheidsinstanties op dit briefadres. Aan alle andere instanties moet u zelf uw
briefadres doorgeven.

Wat heeft u nodig?

Als u een briefadres wilt aanvragen heeft u een kopie van een geldig identiteitsbewijs nodig van uzelf en van de hoofdbewoner van het briefadres. Verder heeft u een schriftelijke verklaring nodig van de hoofdbewoner van het briefadres. Voor het aanvragen van een briefadres moet u vooraf een
afspraak maken. Meer informatie staat op de pagina Producten en diensten. U kunt ook bellen met een van onze klantadviseurs via (0475) 538 888.