Nieuwe wintercampagne tegen woninginbraken


De donkere maanden staan alweer voor de deur. Inbrekers gaan dan meer op pad, met een voorkeur voor de schoolvakanties in de herfst, rond de kerst en de jaarwisseling. Daarom biedt het CCV alle gemeenten, PKVW-bedrijven en andere veiligheidspartners voorlichtingsadviezen en divers materiaal
aan.

Medio oktober ontvangen alle gemeenten en PKVW-bedrijven een overzicht van nieuw voorlichtingsmateriaal en tips over de inzet ervan. De boodschap dit jaar is: Avondje weg? Licht aan en deur op slot. Deze sluit ook aan bij de campagne van de rijksoverheid met Harm Alarm.

Donkere dagen

Projectleider woninginbraken Lilian Tieman: "De periode van inbraken tijdens de donkere dagen begint al rond eind september en kan zeker wel tot maart duren. Dat is best lang om de aandacht van inwoners of klanten bij het thema inbraakpreventie te houden. Daarom bieden wij een grote variatie
aan voorlichtingsmateriaal en tips aan." Op Politiekeurmerk.nl staan diverse wintercampagnematerialen, zoals lampjesflyers, deurhangers en posters, die gratis te downloaden zijn of tegen kostprijs bestelbaar.

Nieuw materiaal

De nieuwe poster in verschillende formaten met de boodschap van dit jaar 'Avondje weg? Licht aan en deur op slot!' kunt u nu al downloaden. Deze is goed zichtbaar vanaf de weg en dus geschikt voor borden en billboards.

Het CCV ontwikkelt meer nieuw materiaal, zoals een sleutelhanger met een muntje voor de boodschappenkar. Dit relatiegeschenk legt het verband tussen sleutels, even weg zijn en de deur op slot doen. Juist bij het even boodschappen doen, vergeten mensen de deur op slot te draaien. Daar verwijst
het muntje aan de hanger naar. Medio oktober is deze sleutelhanger beschikbaar. Houd hiervoor deze site in de gaten.

Links

* Ga voor al het campagnemateriaal naar politiekeurmerk.nl/wintercampagne.