Demand Sensing leidt tot substantiele prestatieverhoging, volgens Terra Technology's 2015 Forecasting Benchmarkstudie
NORWALK, Conn.-(BUSINESS WIRE)- Uit Terra Technology's zesde jaarlijkse Forecasting Benchmarkstudie blijkt dat traditionele demand planning systemen hun grenzen hebben bereikt, waarbij de forecasting meetwaarden de afgelopen vijf jaar in feite ongewijzigd zijn gebleven. De resultaten bevestigen dat bedrijven die aan demand sensing doen een substantiele prestatieverhoging realiseren, waarbij ze consistent de algehele Forecast Value Added (FVA) verdubbelen en fouten met 37% verminderen. Het onderzoek is het meest uitgebreide rapport over demand planning prestaties en is gebaseeerd op een totale jaaromzet van USD 250 miljard van 14 multinationale fabrikanten van consumentenproducten, 9 miljard cases en meer dan 1 miljard in magazijnen opgeslagen artikelcombinaties.
Uit het onderzoek blijkt dat innovatie de complexiteit verhoogt, niet de omzet. Het aantal actieve artikelen steeg sinds 2010 met 32%, vergeleken met een stijging van slechts 4% van de omzet. De gemiddelde omzet per artikel daalde met 22%, waardoor voorspellingen moeilijker worden en het duurder wordt om aan klanten te leveren. Zorgwekkender is de snelle stijging van nieuwe producten, waarbij het aantal voor verkoop aangeboden artikelen de afgelopen vijf jaar bijna is verdrievoudigd; 82% daarvan is sindsdien niet meer beschikbaar.
De meeste van deze innovaties betekenen dat de hoeveelheid producten nog groter wordt, waarbij slechts een op de duizend nieuwe artikelen een topseller wordt. Daardoor blijft de `long tail' groeien en neemt nu 81% van alle artikelen voor zijn rekening. Ook blijven producten die in de tail starten, in de tail en geen van deze ontsnapt om een topseller te worden. Deze bevindingen leiden tot de vraag: "Wat zijn de echte kosten van innovatie?"
Nieuwe producten en artikelen in de tail, die beide een bijzondere uitdaging zijn voor conventionele planningsmethoden, hadden een vier keer hogere FVA met Demand Sensing. Dit helpt het rendement op innovaties te verbeteren en ondersteunt de omzet van `winnaars' zonder cash vast te leggen in niet-productieve voorraden van artikelen die niet aan de verwachtingen voldoen.
"Nauwkeurigheid is van belang. Vraagvoorspellingen zijn de basis van bijna elke belangrijke zakelijke beslissing en voorspellingen beinvloeden belangrijke financiele parameters, die weer gevolgen hebben voor de aandeelhouderswaarde", aldus Robert F. Byrne, CEO van Terra Technology. "Het nastreven van forecasting excellentie is geen academische oefening meer, maar is uitgegroeid tot een strategie. De statistische gegevens in dit rapport zullen bedrijven helpen op data gebaseerde beslissingen te nemen om hun resultaten te verbeteren en inzicht te krijgen in wat de leiders in deze bedrijfstak doen om ver vooruit te kunnen blijven."
De openbare versie van het onderzoek rapporteert over de prestaties van demand planning in Noord-Amerika en hoe dit verschilt met Europa, waardoor bedrijven hun forecastprestatie kunnen vergelijken met het gemiddelde in de branche en de best presterende bedrijven.
Bestel uw exemplaar van Terra's 2015 Forecasting Benchmarkstudie.
Over Terra Technology
Terra Technology helpt bedrijven betere resultaten te bereiken in volatiele markten met geautomatiseerde en mathematisch geavanceerde supply chain software, waardoor de winstgevendheid wordt verhoogd, de aandeelhouderswaarde stijgt en de operationele efficiency wordt verbeterd.
Terra voorspelt de vraag, optimaliseert voorraden en voorspelt eisen voor het transport en voorraadbeheer in meer dan 160 landen voor sommige van `s werelds bekendste bedrijven, waaronder Shell, Procter & Gamble, Unilever, Mondelez International, Kimberly-Clark, Kraft Heinz, General Mills, Kellogg, ConAgra Foods, AkzoNobel, Kellogg, Reckitt Benckiser en Campbell Soup. Terra vond demand sensing uit in 2002 en was de eerste softwareleverancier die klantgegevens systematisch gebruikte ter verbetering van de service, verlaging van de voorraden en vermindering van verspilling. Informatie over de manier waarop Terra een werkelijk geintegreerde supply chain mogelijk maakt, vindt u op terratechnology.com.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: http://www.businesswire.com/news/home/20150917005205/nl/
Contacts
Perscontact
Effective Communications
Paul van de Braak, +31 (0)299 656404
effective-communications@planet .nl
of
Bedrijfscontactpersoon
Terra Technology
John Lash, +1 203-847-4007 tst. 112
john.lash@terratechnology.com