Dam tot Damloop geeft sportieve en economische impuls aan Noord-Holl..
17 september 2015 - Nieuwsartikel
De Dam tot Damloop is niet alleen sportief van betekenis voor Noord-Holland, maar ook economisch.
Uit een onderzoek van de Hogeschool van Amsterdam naar de Dam tot Damloop in 2014 blijkt dat de bezoekers in totaal bijna 3,3 miljoen euro uitgaven.
Jaap Bond, gedeputeerde Economische Zaken en Sponsoring: "De Dam tot Damloop is uitgegroeid van een sportwedstrijd naar een groot feestelijk evenement. Daarmee geeft het, naast een sportieve uitdaging, ook een belangrijke economische impuls aan de regio. Vandaar dat de provincie optreedt als
sponsor van dit evenement."
88.000 deelnemers
Tijdens het Dam tot Damweekend leveren zo'n 88.000 deelnemers een sportieve prestatie in de regio Amsterdam-Zaanstad. Op zaterdag 19 september doen 17.000 wandelaars mee aan de Dam tot Dam Wandeltocht. Op zaterdagavond vindt de Damloop by night plaats.
Op zondag nemen 50.000 hardlopers deel aan de 31e editie van de Dam tot Damloop. Ook staan 6.000 fietsers aan de start van de Dam tot Dam FietsClassic. De deelnemers worden geholpen door een groot aantal vrijwilligers en aangemoedigd door duizenden toeschouwers, familieleden en vrienden.
Klik voor een vergoting. Bron: Le Champion
Klik voor een vergoting. Bron: Le Champion
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tweet
Deel