Pijper Media neemt Grazia over van Sanoma
17.09.2015
Sanoma Media Netherlands is met Pijper Media tot overeenstemming gekomen over de overname van het licentiemerk Grazia. De verkoop is onder voorbehoud van een positief advies van de vakbonden, OR en licentiegever. De in Groningen gevestigde uitgever vestigt de titel in haar dependance in
Amsterdam bij de oud-Sanoma titels Golfers Magazine, Nieuwe Revu, Panorama en Playboy. Sanoma blijft voor Pijper Media zowel de nationale- als internationale acquisitie doen voor Grazia.
Pijper Media is al meer dan 40 jaar `a family business'. Het bedrijf geeft aansprekende titels uit op het gebied van mannen, sport, lifestyle, gastronomie en toerisme. Voorbeelden zijn o.a. Wieler Revue, Noorderland, Lekker500, Nautique, Surfmagazine, Panorama, Nieuwe Revu, Playboy en Lonely
Planet. Naast de uitgeverij heeft Pijper Media ook een full service rotatiedrukkerij met een landelijke focus. Alle magazines worden in eigen huis geproduceerd.
Anton Pijper, CEO Pijper Media over de acquisitie: "Grazia is een prachtige titel om toe te voegen aan ons portfolio. Het is een krachtig merk gericht op vrouwen met een specifieke focus op fashion, beauty en lifestyle. De titel Grazia bestaat sinds 1938 en verschijnt in 24 landen waardoor het
ook internationaal een zeer sterk netwerk heeft. Met haar grote frequentie en bereik zowel in print als digitaal, en Mondadori als zeer professionele licentiepartner, zien we Grazia daarom als een grote verrijking van het portfolio van onze uitgeverij. In Nederland zal Grazia binnen Pijper
Media als wekelijkse glossy blijven verschijnen want wij geloven in de onderscheidende kracht van actualiteit en `hot-news' dat middels deze frequentie aan het magazine wordt gegeven."
Mies de Vries naar Nouveau
Grazia hoofdredacteur Mies de Vries gaat niet over naar Pijper Media. Zij wordt per 1 november benoemd tot hoofdredacteur van Nouveau en volgt daarmee Brigitte Speekman op die na een carriere van 33 jaar gaat genieten van haar vervroegd pensioen.
Annelies Pijper wordt voorlopig interim-hoofdredacteur bij Grazia. Zij zal deze functie combineren met haar huidige hoofdredacteurschap van Lekker500 en ExtraLekker.
Over Grazia
Het internationale merk Grazia bestaat ruim 75 jaar en verschijnt in 24 landen. In Nederland maakte het sinds 2007 onderdeel uit van het Glossy segment dat onlangs werd geherstructureerd. Het merk omvat een wekelijks magazine met een oplage van 60.000, een sterke digitale positie, events en
awards. Na de benodigde goedkeuring gaat de titel per 1 november 2015 over naar Pijper Media B.V.
Print Download PDF Contact Stuur door